از صبر زرد یا آلو ورا میتوان برای درمان وتقویت اسبهای مسابقه استفاده کرد.
این گیاه در ایران در استان هرمزگان بویژه در بندر لنگه ،بندر سیریک ، ارتفاعات بشاگرد ، قشم ودر بوشهر وسیستان وبلوچستان می روید . آلوورا شامل بیش از 75 ماده مقوی از لحاظ غذایی ، 200 ترکیب فعال شامل 20 ماده معدنی ، 18 آمینو اسید و12 ویتامین می باشد .استفاده از این گیاه سبب سرعت در بهبودی زخمها ، جلوگیری از عفونت وهمچنین جلو گیری از بجا ماندن آثار زخم وگوشتهای اضافی می گردد . آلوورا تنها گیاهی است که امینو اسیدهای مشابه وضروری بدن را می سازد .همچنین سبب تحرک ماهیچه ها وصحت کارکرد مفاصل می شود . ویتامین های موجود در آلوورا A ، B1 ،B2 ، B6 ،B12 ،C ، E و فولیک اسید ونیاسین می باشد ومواد معدنی که در آلوورا یافت می شود شامل کلسیم ، سدیم ، آهن ، پتاسیم ، کروم ، منگنز ، مس و روی می باشد اثر انتی بیوتیکی
و اثر تکثیر کننده سلولی است واز سیستم ایمنی بدن محافظت می نماید.
برای درمان زخمهای تابستانی وبهبود عفونتهای عمیق از این گیاه ما استفاده کرده ایم وظرف مدت کوتاهی به بهبودی بسیار قابل قبولی رسیدیم که میتواند کمک شایانی در باز کردن مباحث مربوطه کند و رفرنس آن را متعاقبا در گوگل خواهیم گذاشت.
ازاین گیاه برای فود کاورینگ اسبان تحت رژیم ورزشی هم میتوان استفاده کرد که در حال دستیابی به فرمول بهتری برای ارائه به بازار هستیم .امیدواریم در آینده ای نزدیک بتوانیم بصورت غذای حجیم شده آنرا برای معرفی به بازار ارائه کنیم.
صنعت اسب در ایران 7/26/2015