دکتر خلیلی :میزبانی ایران از اجلاس جهانی اسب عرب در سال ۲۰۱۹

رییس فدراسیون سوارکاری از موافقت سازمان جهانی اسب عرب با میزبانی ایران از اجلاس جهانی این سازمان در سال ۲۰۱۹ خبر داد و گفت: بر همین اساس قرار است اعضای هئیت رییسه این سازمان سال آینده بازدیدی از ایران داشته باشند.

رییس فدراسیون سوارکاری از موافقت سازمان جهانی اسب عرب با میزبانی ایران از اجلاس جهانی این سازمان در سال ۲۰۱۹ خبر داد و گفت: بر همین اساس قرار است اعضای هئیت رییسه این سازمان سال آینده بازدیدی از ایران داشته باشند.

مسعود خلیلی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به برنامه‌های فدراسیون سوارکاری برای ادامه روند گرفتن میزبانی مسابقات معتبر بین‌المللی در سال آینده اظهار کرد: سال آینده برگزاری مسابقات متعددی را در دستور کار داریم که از آن جمله مسابقات بین‌المللی CSI پرش زیر نظر فدراسیون جهانی خواهد بود و این مسابقات با کیفیت بالاتر نسبت به امسال و با افزایش ارتفاع موانع با حضور تعداد بیشتری از سوارکاران بین‌المللی برگزار خواهد شد. همچنین مسابقات درساژ را زیر نظر فدراسیون جهانی میزبانی خواهیم کرد.

رییس فدراسیون سوارکاری در ادامه با بیان اینکه دو تیم نوجوانان و جوانان ایران برای حضور در مسابقات تایلند اسفندماه عازم این کشور می‌شوند، گفت: این مسابقات زیر نظر کنفدراسیون آسیایی و با حضور کشورهای آسیایی برگزار می‌شود. مسئولان تایلندی نیز با دعوت رسمی از سوارکاران ایران خواستار حضور ما در این رقابت‌ها شدند که قرار است دو تیم ۴ نفره به این رقابت‌ها اعزام کنیم. همچنین یک داور و کلانتر نیز از طرف ایران در این مسابقات که ۴ و ۵ اسفند برگزار می‌شود حضور خواهند داشت.

وی همچنین با اشاره به موافقت سازمان جهانی اسب عرب با میزبانی ایران از اجلاس این سازمان در سال ۲۰۱۹ گفت: به دنبال پیشنهاد فدراسیون سوارکاری ایران،خوشبختانه این سازمان با برگزاری این اجلاس در ایران موافقت کرده و قرار است اعضای هئیت رییسه سازمان جهانی اسب عرب برای بازدید از امکانات ایران سال آینده به کشورمان سفر کنند. مطمئنا این میزبانی باعث افزایش ارزش اسب عرب در ایران خواهد شد و مالکان این اسبها در ایران از این اتفاق بزرگ بسیار خوشحالند. ایران خود پایه گذار اسب عرب است و باید نسبت به ارتقاء جایگاهمان در جهان اقدام کنیم.

خلیلی در ادامه به انتشار تبارنامه اسب ترکمن به عنوان اسب اصیل ایرانی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: پس از انتشار تبارنامه اسب کاسپین که شهریور ماه امسال انجام گرفت، انتشار کتاب تبارنامه اسب ترکمن مطمئنا باعث ارتقاء جایگاه این اسب اصیل ایرانی در جهان خواهد شد و در جهت رشد مسابقات آن و شناخت هر چه بیشتر دنیا با ویژگی‌های این اسب اثرگذار خواهد بود. همچنین آزمایشات اسب‌های دره‌شوی و کرد هم به آزمایشگاه های جهانی فرستاده شده و با آماده شدن جواب آن نسبت به انتشار کتاب‌های تبارنامه این ۲ اسب نیز در سال آینده اقدام خواهیم کرد.

رییس فدراسیون سوارکاری درباره میزان افزایش بودجه این فدراسیون برای سال آینده خاطرنشان کرد: پس از امضای تفاهم نامه با وزارت ورزش و جوانان مقدار ۲۰ درصد بودجه فدراسیون سوارکاری برای سال آینده افزایش پیدا کرد که البته بودجه چندانی هم نداشتیم که این افزایش ۲۰ درصدی بخواهد گره از کار ما باز کند. ما اگر حامیان مالی را جذب نکنیم با این بودجه‌ها نمی‌توانیم کار را به جلو ببریم بر همین اساس با تاکید مجمع فدراسیون به بنده، با یکی دو بانک و ارگان دولتی وارد مذاکره شدیم و ان‌شاءالله با عقد قرار داد با آنها بتوانیم حمایت مالی از سوارکاری ایران را هر چه بیشتر داشته باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه در هفته جاری مسابقات سوارکاری پرش جام پدیده‌سازان در باشگاه آزمون تهران برگزار خواهد شد گفت: ارتفاع موانع در این مسابقات کمتر از ۱ متر و ۴۰ سانتی متر نخواهد بود که این یک پیشرفت در سطح سوارکاران ایران را نشان می‌دهد. برای سال آینده نیز ارتفاع موانع را متناسب با استانداردهای جهانی افزایش خواهیم داد.