ایران میزبان رقابت های انتخابی جام جهانی سوارکاری شد/ حمل و نقل اسب چالش اصلی سوارکاران

تهران- ایرنا- رییس کمیته پرش کنفدراسیون سوارکاری آسیا از نخستین میزبانی ایران برای رقابت های انتخابی جام جهانی (وردکاپ ) در سال 2017 خبر داد و گفت: این میزبانی با پیشنهاد ایران در نشست مجمع اخیر فدراسیون جهانی سوارکاری تصویب شد اما هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

 

رامین شفیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره حضور سوارکاران ایرانی در رقابت های بین المللی چهار ستاره گفت: متاسفانه سوارکاران ایرانی برای شرکت در این رقابت ها که از اواخر دی ماه امسال در قطر برگزار می شود،با مشکل حمل و نقل اسب به این کشور روبرو هستند.
وی افزود: با توجه به اینکه حمل و نقل این اسب ها از طریق دریا امکان پذیر نیست ، تنها باید از طریق هوایی صورت بگیرد که این هم بسیار هزینه بر است.
طراح مسیر مسابقات پرش با اسب اروپا و آمریکا در عین حال اظهار داشت: شرکت های داخلی در بخش هوایی خدمات حمل و نقل اسب را انجام نمی دهند و ازطرفی شرکت های خارجی هم پرواز دائمی ندارند تا از این طریق بتوانیم اسب ها را به این کشور منتقل کنیم بنابراین حضورمان در این رقابت ها بسیار سخت است و در حال حاضر فدراسیون سوارکاری درحال رایزنی برای برطرف کردن این موضوع است.
شفیعی درباره مسابقات قهرمانی سوارکاری آسیا در بخش های پرش ،درساژ و استقامت گفت: این رقابت ها در اواخر دی ماه و اوایل 2016به میزبانی تایلند برگزار می شود که سوارکاران ایرانی هم در آن حضور خواهند داشت.
وی همچنین از نخستین میزبانی ایران در رقابتهای انتخابی جام جهانی (وردکاپ) در سال 2017 خبر داد و گفت: این میزبانی در نشست اخیر مجمع عمومی فدراسیون جهانی سوارکاری از سوی ایران مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.
رییس کمیته پرش کنفدراسیون سوارکاری آسیا در ادامه درباره تصاحب کرسی ایران در این کنفدراسیون افزود : 20 مهر ماه امسال در اجلاس آسیایی سوارکاری بعنوان رییس کمیته پرش کنفدراسیون سوارکاری آسیا انتخاب شدم که این اجرایی و کلیدی ترین کرسی بشمار می رود و امیدواریم در این بخش بتوانیم صاحب کرسی های بیشتری شویم.
سرکلانتر بین المللی ایران همچنین درباره این که سوارکاران ایرانی در آسیا برترین سوارکار بشمار می روند، اظهار داشت: در حال حاضر ایران 300 باشگاه سوارکاری دارد که در مقایسه با کشورهای آسیایی در این امر جلو تر است و این نشان می دهد که ایران نگاه حرفه ایی نسب به این رشته ورزشی دارد.
شفیعی ادامه داد : همچنین در بخش آموزش،100مدرس بین المللی درجه یک در دوبخش زن و مرد و تنها یک مدرس و مربی زن بین المللی درجه دو داریم.