عضو تیم ملی سوارکاری کشورمان گفت: برخی می‌خواهند رشته سوارکاری را سیاسی جلوه دهند تا فعالان این رشته را از نگاه‌های دولتی محروم کنند.
سوارکاری سیاسی نیست/شکم اسب ها را هم نمیتوانیم سیر کنیمبه گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در حاشیه مسابقات سوارکاری جام پدیده‌سازان سوارکاری با مجید شریفی عضو تیم ملی سوارکاری ایران به گفت‌و‌گو نشستیم او در جام پدیده‌سازان سوارکاری توانست مقام اول رده C بزرگسالان را از آن خود کند.
 
شریفی کارنامه درخشانی در عرصه سوارکاری دارد که از جمله آنان می‌توان به مقام اول و هفتم مسابقات چهار ستاره پرش با اسب آذربایجان(باکو) در رده  125، مقام دوم مسابقات چهار ستاره پرش با اسب آذربایجان در رده 135، تنها فینالیست ایرانی مسابقات پرش با اسب 2006 قطر و چندین افتخار دیگر اشاره کرد. او هم اکنون در کنار همسرش فائزه عزوی که او هم از سوارکاران خوشنام است در باشگاه سوارکاری آزمون به فعالیت در این عرصه مشغولند.
 
مجید شریفی به خبرنگار ما  گفت: هر روز از 7 صبح تا ده شب مشغول سوارکاری هستم علاوه بر این آموزش به علاقمندان را نیز در باشگاه دنبال می‌کنم. در یک جمله می‌توانم بگویم تمام زندگی من سوارکاری است.
 
وی ادامه داد: این رشته علاقمندان بسیاری دارد به همین دلیل باید  درهای این ورزش به روی جوانان باز گذاشته شود تا بتوانند به راحتی وارد شوند. علاوه بر آن سوارکاران نیز باید در عرصه‌های بین‌المللی شرکت کنند تا سطح سوارکاری‌مان ارتقا یابد.
 
شریفی اضافه کرد: سوارکاری رشته‌ای مدال‌آور است و من با کسانی که می‌گویند سوارکاران ایرانی نمی‌‌توانند در میادین جهانی مدال کسب کنند صد در صد مخالفم.
 
عضو تیم ملی سوارکاری اظهار کرد: سوارکاری در اسلام بسیار سفارش شده است. پیامبر و دختر گرامیشان نیز از این حیوان استفاده می‌کردند. برخلاف عده‌ای که فکر می‌کنند این رشته بسیار گران و سلطنتی است، هم چنین چیزی وجود ندارد.رشته‌های دیگری مانند اسکی وجود دارند که از سوارکاری بسیار گران‌تر است.
 
شریفی درباره حمایت‌ها از رشته سوارکاری خاطرنشان کرد: فدراسیون سوارکاری تمام تلاش خود را برای حمایت از این انجام می‌دهد اما برخی قصد دارند با سیاسی جلوه‌دادن سوارکاری ما را از نگاه‌های دولتی محروم کنند.
 
از جمله این عدم حمایت‌ها اعزام‌نشدن تیم ملی سوارکاری به مسابقات المپیک آسیایی نام ببرم
او ادامه داد: از مسئولان می‌خواهم نگاه ویژه‌ای به سوارکاری داشته باشند. آنقدر که به فوتبال اهمیت می‌دهند ذره‌ای هم به رشته ما بها دهند ما پول نمی‌خواهیم فقط خواهان حمایت هستیم.
 
شریفی درباره تعداد اندک تماشاچیان در این رشته اضافه کرد: متاسفانه استقبال خوبی از مسابقات سوارکاری نمی‌شود. تبلیغات برای حضور تماشاگران به عهده فدراسیون است. مبلغ بلیت تماشای مسابقات سوارکاری بین 5 تا 10 هزار تومان است که این مبلغ از تماشای یک مسابقه فوتبال هم کمتر است با این تفاوت که در بین تماشاگران سوارکاری هیچ حرف زشتی ردو‌بدل نمی‌شود و زدو‌خوردی هم صورت نمی‌گیرد.حضور تماشاچیان به سوارکار، مربی و تمام دست‌اندرکاران این رشته انرژی مضاعف می‌‌‌‌بخشد.
 
مجید شریفی با اشاره به کمبود بودن مبلغ جایزه چنین جام‌هایی خاطرنشان کرد: اکثر سوارکاران خود مالک اسب هستند و هزینه نگهداری هر اسب ماهیانه 4 میلیون است. در حالی که در پایان جام جوایز حدود 2 میلیون است که با این پول نمی‌توان حتی اسب را سیر کرد.
 
عضو تیم ملی سوارکاری کشورمان در واکنش به حضور کمرنگ شهرستانی‌ها در جام پدیده‌سازان گفت: در اواخر فصل مسابقات به سر می‌بریم و سوارکاران و اسب‌ها در حال استراحت هستند اما شهرستانی‌ها نیز باید در این گونه جام‌ها  حضور یابند تا رشته سوارکاری زنده بماند و البته فدراسیون هم باید از آن حمایت کند.
 
وی با اشاره به کارشکنی‌های شرکت‌های بیمه در برابر حوادث اظهار کرد: شرکت‌های بیمه مبالغ سنگینی برای بیمه‌کردن اسب‌ها می‌گیرند اما هنگام بروز حوادث از پرداخت خسارت شانه خالی می‌کنند به همین دلیل ترجیح می‌دهم اسب‌هایم را بیمه نکنم.
 
شریفی در پایان اضافه کرد: مادیات و معنویات هر دو در کنار هم باعث پیشرفت یک رشته ورزشی می‌شود و همه باید به پیشرفت این رشته کمک کنند.