بهره‌برداری از دو پروژه "باشگاه سوارکاری" و "بازارچه صنایع دستی" گرمسار طی آیینی با حضور معاون رییس جمهور و با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، طی آیینی با حضور دکتر سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و محمد زند وکیلی استاندار سمنان، باشگاه سواری‌کاری شباهنگ با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

 

داریوش طاهری، فرماندار گرمسار از وجود 12 راس اسب مسابقه برای این باشگاه خبر داد و افزود: این باشگاه سواری‌کاری در زمینی به وسعت 5 هکتار به بهره‌برداری رسیده است. باشگاه سوارکاری شباهنگ یکی از بزرگترین پروژه‌های ورزشی شهرستان گرمسار و غرب استان است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده بهره‌برداری شده است.

 

طاهری، با اشاره به محدودیت در منابع اعتباری دولتی، به ضرورت ورود بخش خصوصی به حوزه ورزش، اشاره و تصریح کرد: بخش خصوصی و صنایع فعال باید بیش از پیش در این بخش سرمایه‌گذاری کنند تا شاهد رشد و توسعه فعالیت‌های ورزشی در گرمسار باشیم.

 

وی با بیان اینکه گرمسار یک شهرستان صنعتی است، یادآور شد: باشگاه‌های ورزشی باید از این ظرفیت، استفاده و حمایت آنها را برای ورزش قهرمانی و باشگاه‌داری در گرمسار جلب کنند.

 

همچنین بازارچه صنایع دستی و سنتی شهرستان گرمسار در قالب 16 غرفه مختلف صنایع دستی وسنتی شهرستان گرمسار با اعتباری بالغ بر 170 میلیون تومان در باغ موزه علم و صنعت گرمسار با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور افتتاح شد.

 

سلطانی‌فر در این آیین گفت: با توجه به اهمیت توسعه، ترویج، اشاعه و معرفی محصولات صنایع دستی، ایجاد بازارچه و نمایشگاه‌های صنایع دستی در سطح شهرستان عامل مهمی در توسعه و رونق این هنر اصیل است. توجه به هنرهای سنتی علاوه بر ایجاد اشتغال می تواند در درآمدزایی و ارزآوری برای کشور نقش مهمی داشته باشد.