تیم ملی سوارکاری ایران در مسابقات بین المللی قطر شرکت می کند

اردبیل- ایرنا- رییس فدراسیون سوارکاری گفت: تیم ملی سوارکاری ایران در مسابقات بین المللی قطر که اواخر آذر ماه امسال برگزار می شود شرکت می کند.

 

مسعود خلیلی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اردبیل افزود: این مسابقات پنج ستاره و داری رنکینک جهانی است. 

وی اظهار کرد: همچنین سوارکاران ایران دی ماه امسال در مسابقات بین المللی پنج ستاره ابوظبی امارات شرکت می کنند. 

او از برگزاری مسابقات بین المللی در اول و دوم مهر ماه امسال در تهران خبر داد و بیان کرد: از 13 کشور صاحب نام برای این مسابقات دعوت بعمل آورده ایم که تاکنون حضور تیم سوار کاری کشورهای آلمان و ایرلند در این مسابقات قطعی شده است. 

خلیلی با اشاره به این که ایران در این رشته چندبار قهرمان و نایب قهرمان آسیا شده است افزود: هم اکنون تیم سوارکاری ایران جزو 10 تیم برتر آسیاست. 

وی از فعالیت 400 باشگاه رسمی سوارکاری در سطح کشور خبر داد و گفت: استان های تهران، البرز و یزد بیشترین باشگاه ها را دارند و بیش از یکهزار و 500 نفر در کشور در این رشته به صورت حرفه ای فعالیت می کنند.

رییس فدراسیون سوارکاری اظهار کرد: پنج نژاد اسب ترکمن، عرب، دره شو، کرد و اسبچه خزر جهانی و شناخته شده در دنیا متعلق به ایران است.

وی بالا بردن سطح مسابقات داخلی ، شرکت در مسابقات آسیایی و بین المللی، رفع مشکل قرنطینه اسب ها با کمک سازمان دامپزشکی و بازاریابی و صادارت اسب های ایرانی را از جمله برنامه های فدراسیون برای سال جاری عنوان کرد.

در انتخابات هیات سوارکاری استان اردبیل که با حضور رییس فدراسیون سوارکاری برگزار شد بهاالدین ایلخانی به مدت چهار سال بعنوان رییس هیات سوارکاری استان انتخاب شد.