رییس فدراسیون سوارکاری: باشگاه‌های سوارکاری متولی ندارند

رییس فدراسیون سوارکاری با انتقاد از وضعیت باشگاه‌های سوارکاری در کشور تاکید کرد که این باشگاه‌ها متولی ندارند.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خوزستان، مسعود خلیلی در مجمع انتخاب رییس هیات سوارکاری استان خوزستان، اظهار کرد: ابتدا باید از رییس هیات قبلی تشکر کنم. در هر صورت هر کس که مدیر می​شود سعی می​کند تمام تلاشش را برای رسیدن به موفقیت انجام دهد. آقای حسن​زاده هم این کار را انجام داد و تلاش زیادی برای رسیدن به موفقیت کرد. جامعه اسب ما بسیار کوچک است و اگر حتی یک نفر هم از این جامعه جدا شود بسیار ناراحت​کننده است. امیدوارم از همه کسانی که در این مجموعه هستند استفاده شود و فردی را از این مجموعه خارج نکنیم و از دست ندهیم.

 

وی درباره فعالیت​های فدراسیون سوارکاری گفت: سوارکاری در همه دنیا بر یک اصول و الگوی خاص بنا است و ما هم نمی​توانیم از آن خارج شویم و باید از الگوی جهانی استفاده ببریم. در خارج از کشور یک شرکت بزرگ وجود دارد که صاحبان اسب، مربیان و سوارکاران می​توانند در آن سهام​دار باشند. ما قصد داریم این کار را انجام دهیم و اساسنامه آن را نوشته‌ایم و به وزارت ورزش داده‌ایم. آن​ها هم تایید کردند و ان‌شاالله در اواخر فروردین ماه مجمع آن تشکیل می​شود تا همه کسانی که در جامعه اسب هستند در این شرکت صاحب سهام و امتیاز شوند.

 

رییس فدراسیون سوارکاری ادامه داد: کم‌کم باید سکان این شرکت​ها را به خود مردم بدهیم و سرمایه​گذار اصلی خود مردم باشند. باید کار را به بخش خصوصی بدهیم و ما فعالیت‌مان را کمتر کنیم. وقتی در جایی سرمایه​گذاری نباشد، یک روند رو به رشد به وجود نمی​آید.

 

وی اضافه کرد: خبر دیگری که وجود دارد مساله قرنطینه است، ما پیگیری​هایی را کرده‌ایم و اکنون گشایشی در آن ایجاد شده است و شرایط برای اعزام اسب به همراه سوارکار به کشورهای مجاور فراهم شده است. سوارکاران ما می‌توانند به راحتی به کشورهای حوزه خلیج​فارس بروند و در مسابقات شرکت کنند. البته باید یک اسب بسیار ماهر داشته باشد تا بتواند در رقابت​ها مقام بیاورد.

 

خلیلی با اشاره به تشکیل شدن مجمعی شامل مدیران باشگاه​های کشور، عنوان کرد: ما در کشور نزدیک به 400 باشگاه سوارکاری داریم. این به نظر من می​تواند یک صنف شود و اداره‌کل​ها بر آن​ها نظارت کنند. متاسفانه باشگاه​ها در کشور هیچ متولی​ایی ندارند و این یک ضعف بزرگ است. امیدوار هستیم تا با کمک همه، این صنف هم تشکیل شود و شرایط بهتری در زمینه باشگاه​داری داشته باشیم.

 

 

 

وی افزود: ما 15 هزار اسب ورزشی داریم که این تعداد بسیار زیادی است. باید از لحاظ کمیت اسب​ها را کمتر کنیم و کیفیت آن‌ها را بالا ببریم. اسب کم​ارزش و کم​کیفیت به جز ضرر چیزی ندارد. همچنین یک سیستم مکانیزه را بوجود می‌آوریم تا اطلاعات همه اسب‌ها را به صورت دقیق داشته باشیم. ان‌شاالله تمام سعی​مان را برای شکل دادن این برنامه​ها انجام می​دهیم.

 

 

 

رییس فدراسیون سوارکاری با بیان این‌که هیات‌ها باید شفاف​سازی داشته باشند، گفت: اولین تقاضا و انتظار من از رییس جدید هیات همین مساله است و این شفاف​سازی باعث می​شود مردم اعتماد بیشتری به مسوولان آن رشته در سطح استان و کشور داشته باشند. اگر می​خواهیم به موفقیت برسیم باید اعتماد مردم را جلب کنیم. متاسفانه در بعضی از استان​ها چهار پنج سال است که مجمعی برگزار نمی​شود و این اصلا خوب نیست. مجمع​ها باید حداقل هر سال یک بار برگزار شوند و بودجه و امکانات بررسی شوند.

 

 

 

وی ادامه داد: دومین انتظارم از رییس هیات این است که عملکردمان را در اجرای​ اهداف‌مان درست کنیم. باید یک سرمایه​گذاری خوب را انجام دهیم و همچنین در بخش آموزش، صحیح عمل کنیم. هیچ ایرادی ندارد که از کشورهای دیگر آموزش ببینیم. خوزستان شرایط منحصر به فردی دارد و در هیچ کجای کشور نمی​توانیم مسابقات را در تمام فصول برگزار کنیم اما خوزستان این قابلیت را دارد. همه مسوولان استانی باید به سوارکاری خوزستان کمک کنند.

 

 

 

خلیلی اضافه کرد: یکی از آفت​های مدیریتی این است که مربیان برای رسیدگی به همه مسایل وقت نمی​گذارند. تجربه می​گوید که اگر وقت بیشتری بگذارید قطعا به اهداف‌تان نزدیک می​شوید. در هر صورت امیدوارم هیات سوارکاری استان روند رو به رشد خود را ادامه دهد.