برگزاری بیست و یکمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب در اروند

 بیست و یکمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب ایران در منطقه آزاد اروند با عنوان «جام اروند» به میزبانی خرمشهر و آبادان برگزار می شود

سعید شایعی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر، از برگزاری جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب ایران به میزبانی منطقه اروند خبر داد و اظهار کرد: میزبان بیست و یکمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب ایران که در منطقه آزاد اروند (خرمشهر و آبادان) برگزار خواهد شد، هستیم.

وی ادامه داد: این جشنواره با عنوان «جام اروند» به میزبانی هیئت‌های سوارکاری خرمشهر و آبادان و با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند و هیئت سوارکاری استان خوزستان در تاریخ ۲۹ بهمن ماه جاری تا یکم اسفندماه سال جاری در محل نمایشگاه دائمی منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت سوارکاری خرمشهر با بیان اینکه این جشنواره بیست و یکمین جشنواره ملی و ششمین جشنواره‌ای است که زیر نظر سازمان جهانی اسب عرب (DC) برگزار می‌شود، از انجام شدن ثبت نام برای شرکت در این جشنواره خبر داد.

شایعی‌نژاد به بیان جزئیات برگزاری این جشنواره پرداخت و تصریح کرد: در این جشنواره ۳۲ گروه به مدت سه روز مورد قضاوت قرار می‌گیرند که پنج میهمان جهانی، سه داور و دو نفر نماینده سازمان جهانی اسب عرب نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: مسابقه به صورت آزاد است و تمام اسب‌ها می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

رئیس هیئت سوارکاری خرمشهر ادامه داد: اسب‌ها بر اساس شرایط سنی گروه بندی خواهند شد که ۳۲ گروه، نریان و مادیان به طور جداگانه و براساس رده سنی و جنس و در دو رده اسب خالص ایرانی و ایکاهو جداسازی می‌شوند.

شایعی‌نژاد به روال طی شده برای گرفتن میزبانی بیست و یکمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب ایران اشاره کرد و گفت: طی جلساتی که فدراسیون سوارکاری با سازمان منطقه آزاد داشته و اعلام آمادگی خرمشهر و آبادان برای گرفتن میزبانی، فدراسیون و منطقه آزاد اروند به توافق رسیده و تفاهمنامه‌ای مشترک در این راستا منعقد شد.

وی اضافه کرد: از حدود یک ماه پیش درگیر کارهای اجرایی هستیم و بالغ بر ۱۰ استان برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.