به گزارش ندای انقلاب،مهدی عمرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل از برگزاری رقابت‌های قهرمانی سوارکاری استقامت مازندران به میزبانی شهرستان آمل در منطقه جنگلی و خوش‌ آب‌و‌هوای بلیران بخش دشت‌سر خبر داد.

وی با اعلام اینکه در این مسابقات 33 اسب‌سوار از شهرهای مختلف مازندران شرکت داشتند، عنوان کرد: با فراخوانی که برای این مسابقات انجام شد استقبال بسیار خوبی را شاهد بودیم.

این مسئول یادآور شد: رقابت‌های قهرمانی سوارکاری استقامت مازندران این دوره در دو رده سنی نوجوانان و بزرگسالان در مواد استقامتی 20، 40 و60 کیلومتر میان نژادهای مختلف دنبال شد که با شور و نشاط بسیار خوبی همراه بوده و سطح کمی و کیفی مطلوبی را از سوارکاران شاهد بودیم.

عمرانی با اشاره به اینکه در ماده استقامتی 20 کیلومتر این مسابقات مهران محمدعلی‌زاده سوارکار اسب ابرش به مقام قهرمانی دست یافت، عنوان کرد: علی باروت‌چی نائب قهرمان شده و محمدشریف حسینی به مدال برنز بسنده کرد.

رئیس هیئت سوارکاری و اسب‌دوانی آمل با تاکید بر اینکه در ماده استقامتی 40 کیلومتر علیرضا کاظمی صاحب اسب کهر به مقام نخست رسید و زمان شکری و حسن توسلی به جایگاه دوم و سوم دست یافتند، خاطرنشان کرد: در ماده استقامتی 60 کیلومتر اسب طوفان با سوارکاری عرفان فتحی به جایگاه نخست رسید و شیلا خوش‌اقبال نائب قهرمان شد.

عمرانی از برگزاری نخستین دوره قهرمانی اسب‌دوانی و سوارکاری مازندران در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این دوره از رقابت‌ها که در بخش سرعت دنبال شده به‌مدت یک روز در منطقه قجرمحله مازندران پیگیری شد و در آن 26 سوارکار در بخش آقایان و بانوان مسابقات را در چهار گروه اسب‌های محلی مازندرانی، اسب دو رگه مازندرانی، اسب ترکمن و اسب ترکمن بخش بانوان برگزار کردند.

وی سیدزین‌العابدین واردی رئیس شورای تبارنامه فدراسیون سوارکاری و علی اسد رئیس هیئت سوارکاری مازندران را از میهمانان ویژه این رقابت‌ها عنوان کرد و گفت: باید با تلاش و جدیت فراوان مازندران را به عنوان یکی از مراکز فعال در رشته سوارکاری و اسب‌دوانی مطرح کنیم.