امضای تفاهم نامه فدراسیون چوگان و تاجیکستان

 

 

هیئتی از تاجیکستان که با هدف تحکیم روابط فرهنگی دیرینه و تقویت و تعالی میراث معنوی ادبی دو کشور به ایران سفر می کند، در تهران با رئیس فدراسیون چوگان دیدار می نماید. 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش سایت صنعت اسب به نقل از هنر و ورزش، دبیر فدراسیون چوگان اعلام داشت: این هیئت که باهدف تحکیم روابط فرهنگی دیرینه و تقویت و تعالی میراث معنوی  ادبی دو کشور به ایران سفرمی کند، در تهران با معاون و مدیران سازمان میراث فرهنگی، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی‌ و رئیس فدراسیون چوگان دیدار می نماید.

 

دهخدایی با اشاره به اینکه فدراسیون چوگان ایران از سوی فدراسیون جهانی، به عنوان مدیر اجرایی چوگان در گسترش و تعمیم ورزش کهن چوگان در مناطق شمال آفریقا، آسیای میانه و خاورمیانه انتخاب شده است گفت: بدین منظور مهمانان در دیدار از فدراسیون چوگان با ورزش چوگان بازی آشنا شده و در این خصوص تفاهم نامه ای به منظور احیاء ورزش چوگان در ولایت سغد و شهر خجند تاجیکستان منعقد خواهد شد.

 

در پایان دبیر فدراسیون چوگان افزود: مشترکات فرهنگی ادبی و تاریخی فراوانی  بین دو کشور ایران و تاجیکستان وجود دارد، از جمله چوگان که متاسفانه در حال حاضر در کشور تاجیکستان منسوخ گردیده و این هیئت به منظور باز زنده کردن این فرهنگ مشترک نیاکامان مبادرت و علاقمند به امضاء این تفاهم با فدراسیون چوگان شده اند .

 

شایان ذکر است بازی نمادین چوگان به افتخار حضور هیئت تاجیکستانی و جهت آشنایی مهمانان در ساعت 12:00 روز دوشنبه 26 آبان در مجموعه چوگان قصر فیروزه تهران با مراسم ویژه بر گزار می شود.