امام جمعه کوهرنگ حائز مقام دوم مسابقات کشوری کمان گیری با اسب شد

امام جمعه کوهرنگ حائز مقام دوم مسابقات کشوری کمان گیری با اسب شد

در پی برگزاری مسابقات کشوری کمانگیری با اسب به میزبانی شهرستان کوهرنگ، امام جمعه کوهرنگ حائز مقام دوم شد.

در این مسابقه که کمان گیرانی از استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان و چهارمحال و بختیاری حضور داشتند، حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ به مقام دوم رسید.

امام جمعه کوهرنگ که مسؤولیت هیأت تیراندازی شهرستان کوهرنگ و نایب رییسی این هیأت در چهارمحال و بختیاری را نیز برعهده دارد، از چهره های شناخته شده این رشته در کشور است.

حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ در حاشیه این مراسم گفت: یکی از ابعاد مهم زندگی اسلامی ورزش است که متأسفانه در جامعه امروزی مورد غفلت واقع شده است.

وی با اشاره به جایگاه ورزش در دین مبین اسلام تصریح کرد: در قرآن کریم به سلامتی جسم و شادابی انسان تأکید فراوانی شده است که اسب سواری و تیراندازی در رأس همه ورزش ها قرار دارند.

امام جمعه کوهرنگ یکی از عوامل دین گریزی برخی از جوانان را عدم شناخت کافی از اسلام دانست و خاطرنشان کرد: در دین اسلام توجه ویژه ای به ورزش و نشاط اجتماعی شده است، اما از این مسأله مهم کم تر در جامعه سخن به میان می آید.

حجت الاسلام طباطبایی به سفارش های بسیار ائمه اطهار(ع) و پیامبر اکرم(ص) درباره ورزش اشاره و تصریح کرد: حضرت محمد(ص) در بسیاری از مسابقات اسب سواری شرکت می کرد و از نفرات برتر بود.

وی با بیان این که در دین اسلام به جنبه های گوناگون زندگی بشری به ویژه ورزش توجه شده است، اظهار داشت: این که بنده با لباس روحانیت در مسابقات ورزشی شرکت می کنم برای آن است که همه بدانند ورزش شغل و زمان و مکان نمی شناسد و همه باید به آن توجه ویژه داشته باشند.