امکان بازدید از جاذبه های گردشگری نهاوند با استفاده از اسب فراهم شد

IMG23594828

سیدرضا سلامتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با احداث مرکز گردشگری و نهاوند گردی با اسب در جاده دهبوره راه بزودی این امکان برای گردشگران ایجاد خواهد شد تا از جاذبه های دیدنی و گردشگری نهاوند با استفاده از اسب دیدن کنند.بخشدار مرکزی شهرستان نهاوند گفت: به همت انجمن سوارکاری نهاوند از این پس گردشگران و علاقمندان به سوار کاری می توانند با استفاده از اسب از جاذبه های دیدنی و گردشگری نهاوند بازدید کنند.

سلامتی گفت: با احیا سنت های جاذب بخصوص استفاده از اسب به جای ماشین زمینه های بهتری در جذب توریسم و رونق گردشگری در شهرستان نهاوند که دارای جاذبه های کم نظیری در این خصوص است، ایجاد می شود.

وی افزود: تحرکات خوبی در صنعت توریسم همدان صورت گرفته که ساماندهی سراب های گیان و گاماسیاب و نیز ساماندهی تپه ابوذر و راه اندازی مرکز گردشگری و نهاوند گردی با استفاده از اسب از جمله این اقدامات است.

بخشدار مرکزی نهاوند ادامه داد: تمدن های بسیاری در منطقه نهاوند شکل گرفته و توانمندی‌های زیادی برای سفر به این شهرستان وجود دارد که بهره برداری از راه‌آهن نهاوند و تعریض چهار بانده کردن کامل ورودی و خروجی های نهاوند می‌تواند این شهرستان را از بن بست کامل خارج کند تا تعداد بیشتری گردشگری به نهاوند سفر کنند.

سیدرضا سلامتی بیان داشت: نهاوند از نظر شرایط آب و هوایی و جاذبه های تاریخی و فرهنگی و طبیعی مقصد مناسبی برای جذب گردشگر در حوزه درآمد زایی محسوب می شود، اما توسعه زیر ساخت های گردشگری در نهاوند به طور کامل انجام نشده است.

سلامتی گفت: صنعت توریسم به عنوان یکی از درآمدزاترین صنایع در کشورهای مختلف مطرح است و سالانه درامدهای بسیار زیادی نصیب این کشورها می‌شود ولی سالهای گذشته در ایران و در شهرستان کهن و تاریخی نهاوند این موضوع به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است.