جشنواره اسب کردی که قرار بود اردیبهشت‌ماه برگزار شود بر اساس اعلام فرماندار بیجار به 17 مردادماه موکول شد.

 

به گزارش سایت صنعت اسب، بیژن زندیه  اظهار داشت جشنواره ملی اسب کرد در 17 مرداد امسال در بیجار برگزار می‌شود.

وی افزود: معرفی اسب کرد که در حال فراموشی است، ترویج رشته ورزش سوارکاری، شناسایی استعدادهای ورزشی و معرفی آداب و رسوم و فرهنگ منطقه از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره ملی در بیجار است.

زندیه با بیان اینکه هیچ‌گونه مشکلی در راستای برگزاری این جشنواره وجود ندارد، گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های دقیق بستر را برای برگزاری هرچه کیفی این جشنواره در موعد مقرر فراهم کنیم.

فرماندار بیجار با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم در راستای برگزاری این جشنواره اندیشیده شده است، گفت: بر همین اساس از ورود هرگونه اسب کردی فاقد مجوز قرنطینه در جشنواره جلوگیری خواهد شد.

وی خواستار اجرای تعهدات ادارات در رابطه با همکاری در راستای برگزاری این جشنواره شد و گفت: انجام وظایف نباید صرفاً برای رفع تکلیف باشد.

وی با بیان اینکه توجه به این مهم که این جشنواره سراسری بوده و برگزاری آن از نظر کمی و کیفی اهمیت زیادی دارد گفت:  به‌کار بستن تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری هرچه مطلوب این جشنواره ملی ضروری است.

اقبال میهمی رئیس هیئت سوارکاری استان کردستان نیز در ادامه این جلسه از ثبت ملی این جشنواره در تقویم فدراسیون خبر داد و اظهار کرد: برگزاری مسابقات بومی و محلی همزمان با برگزاری این جشنواره می‌تواند، زمینه‌ساز احیای این نوع ورزش‌‌ها باشد.