سوارکاران ایرانی با اسبهای خود به بازیهای آسیایی اعزام می شوند

سوارکاران ایرانی با اسبهای خود به بازیهای آسیایی اعزام می شوند

به گزارش پرتال خبری  فدراسیون سوارکاری، کشور کره جنوبی مجوز ورود اسبهای ایران را به بازیهای آسیایی اینچئون صادر کرد. پس از مدتها تلاش و پیگیری مستمر فدراسیون سوارکاری و سازمان دامپزشکی کشورمان، دولت کره جنوبی با ارسال تأییدیه ای ورود اسبهای تیمهای ملی پرش با اسب و درساژ کشورمان از مبداء ایران را بلامانع اعلام کرد. پس از بازدید نمایندگان دولت کره جنوبی از مرکز EDFZ ایران که در تیر ماه سالجاری صورت گرفت، سازمان دامپزشکی کره جنوبی با ارسال نامه ای ضمن تأیید شرایط امنیت زیستی و قرنطینه ای مرکز قرنطینه خروجی ایران توسعه در استان البرز، با  بررسی پروتکل اجرایی ۶۰ روز قرنطینه اسبهای اعزامی در جلسات مشترک با سازمان دامپزشکی کشور و مسئولان فدراسیون سوارکاری مجوز ورود اسبهای داخل کشور به این مسابقات را صادر نمودند.
این دومین حضور ایران در بازیهای آسیایی با اسبهای داخل کشور و اولین حضور تیم درساژ کشورمان در بازیهای آسیایی است. اردوی آمادگی و قرنطینه ۷ اسب اعزامی از ایران از ساعت ۱۱ صبح روز پنجشنبه ۱۹ تیرماه در ایستگاه قرنطینه خروجی ایران توسعه آغاز و تا ۱۹ شهریور ماه ادامه خواهد داشت. پس از طی ۶۰ روز مدت قرنطینه اسبهای کشورمان به محل مسابقات در اینچئون کره اعزام و روز ۲۸ تا ۳۰ شهریور ماه در مسابقات درساژ و ۵ تا ۸ مهر نیز در مسابقات پرش با اسب حضور می یابند.
این هفدهمین دوره مسابقات بازیهای آسیایی است و مسابقات سوارکاری تا سال ۱۹۹۸ بانکوک بصورت اسب قرضی (قرعه کشی) و از این سال به بعد با اسب شخصی برگزار گردید. ایران در سالهای ۱۹۹۸ بانکوک با تهیه اسب از خارج از ایران، در سال ۲۰۰۲ بوسان با اسبهای سوارکاران ایرانی مقیم خارج از کشور و در بازیهای ۲۰۰۶ دوحه با اسبهای داخل کشورمان در این مسابقات حضور داشته است تیم سوارکاری ایران در سال ۲۰۱۰ گوانگژو نتوانست در این مسابقات شرکت کند و بهمین دلیل این دومین اعزام اسبهای داخل کشور به این مسابقات است.