باکو- ایرنا- ˈمازیار جمشیدخانیˈ سوارکار ایرانی در مرحله نهایی مسابقات بین المللی پرش با اسب در باکو در ارتفاع 145-150 سانتی متری به مقام قهرمانی دست یافت .

 
به گزارش ایرنا، در روز سوم مسابقات بین المللی دو ستاره پرش با اسب باکو 9 نفر از شرکت کنندگان به مرحله نهایی (جایزه بزرگ) این مسابقات راه یافتند که دو نفر از آنها سوارکاران ایرانی بودند.

مازیار جمشیدخانی در این مرحله از مسابقات توانست همه موانع را بدون خطا و با زمان اندک نسبت به رقیب جمهوری آذربایجان خود طی کند و یک بار دیگر سرود پر افتخار جمهوری اسلامی ایران را در میادین ورزشی بین المللی به صدا درآورد.

جمشید خانی در روز نخست این مسابقات به مقام پنجم دست یافته بود.

مسعود مکاری نژاد دیگر سوار کار ایرانی که قهرمانی روز دوم این دور از مسابقات را از آن خود کرده بود ، در این مرحله به مقام پنجم دست یافت.

مقام های دوم و سوم مرحله نهایی مسابقات بین المللی پرش با اسب باکو به سوارکارانی از جمهوری آذربایجان و مقام چهارم نیز به سوار کار گرجستانی رسید.

داود پور رضایی سومین سوار کشورمان که مقام دوم مرحله نخست (روز اول) این مسابقات را از آن خود کرده بود ، در مرحله نهایی امتیازی کسب نکرد .

جایزه مرحله نهایی (گراند پری) مسابقات بین المللی پرش با اسب باکو، 23 هزار و500 یورو اعلام شده است.

این مسابقات از 22 آذر ماه با حضور 30 کشور از جهان در جمهوری آذربایجان آغاز شد و سه سوار کار از کشورمان با شش اسب شخصی خود در این مسابقات شرکت کردند.

سرپرستی تیم سوارکاران کشورمان را حامد علیمحمدی دبیر فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران عهده دار است.