مورفي گزينه اول سوارکاري در مسابقات ۲۰۱۶ قطر

موج-سوارکار دوم براي شرکت در اين رقابت در نظر گرفته نشده اما ممکن است از ساير سوارکاران نيز استفاده شود.
به گزارش خبرگزاري موج، اويسن مورفي جزو اولويت‌ اول در بين سوارکاران براي شرکت در مسابقه سال آينده قطر اعلام شده است که نشان مي‌دهد اين سوارکار بيست ساله در آينده موقعيت رشک برانگيزي را در اين حرفه به دست خواهد آورد. اين تصميم در کمتر از دو هفته اتخاذ شد٬ پس از اين‌که آندريا آتزني از سوارکاري در مسابقات قطر براي شيخ محمد عبيد کناره‌گيري کرد.
آتزني قرار بود به جاي جيمي اسپنسر سوارکاري کند و در ابتدا جايگزين وي محسوب مي‌شد. با اين وجود مورفي به عنوان يک جايگزين مستقيم در نظر گرفته نمي‌شود و ممکن است گاهي اوقات از ديگر سوارکاران نيز استفاده شود.
ديويد ردورس مدير برنامه شيخ فهد آل ثاني گفت: مورفي تنها سوارکار قطعي براي شرکت در مسابقات نيست اما در بسياري از تورنمنت‌هاي بريتانيا از او استفاده خواهيم کرد.
از کولين کين در اکثر مسابقات ايرلند استفاده مي‌کنيم او سوارکار جرليوس است که مربيگري اکثر اسب‌هايمان در ايرلند را به عهده دارد٬ همچنين از يک يا دو سوارکار فرانسوي هم استفاده خواهيم کرد. در کل از سوارکاراني که مشغول کار با آن‌ها هستيم راضي هستيم و اين همکاري را ادامه مي‌دهيم.
مورفي با سرعت فوق‌العاده‌اش خود را اثبات کرد و از اولين فصل حضورش در سال ۲۰۱۳ تا کنون موفقيت‌هاي چشمگيري به دست آورده است. او توانست جايزه نقدي دربي را در تابستان گذشته به دست آورد و با کسب امتياز اين مسابقه در مقام پنجم جاي گرفت.
مورفي پس از آتزني به عنوان سوارکار دوم معرفي شده بود و توانست در ماه مي جايزه مسابقات کارپينو آلمان را تصاحب کند. با وجود اين‌که آتزني تا پايان اين سال همکاري خود را در قطر ادامه خواهد داد٬ اما به نظر مورفي تنها گزينه سوارکاري براي مسابقات ۲۰۱۶ خواهد بود و بنا به گفته ردورس هيچ سوارکار دومي استفاده نخواهد شد.
ردورس افزود: اويسون نشان داده که استعداد بي‌نظيري در اين عرصه دارد او يک سوارکار فوق‌العاده است و يک عضو قوي از تيم ما محسوب مي‌شود و از همکاري با او بسيار راضي هستيم.
مقامات قطري شرکت کننده در مسابقات با توجه به مقياس عظيم سرمايه‌گذاري شيخ فهد٬ همچنان به دنبال درو کردن هر چه بيشتر جوايز تورنمنت‌هاي سوارکاري هستند. اگرچه پيروزي سيمپل ورس و کسب نخستين عنوان قهرماني آنها در مسابقات کلايسک بريتانيا تنزل رتبه يافت و رد شد اما مقامات قطري همچنان به دنبال درخواست تجديد نظر هستند و از گرفتن اين جايزه نااميد نشده‌اند.
ردورس افزود: مسابقات بسيار هيجان‌انگيزي پيش‌رو داريم و در تمام مسابقات قهرماني روز شنبه و ديگر رقابت‌ها شرکت خواهيم داشت.
موقعيت کاري ديگر سوارکار جوان٬ جوزف اوبراين اما به اين روشني نيست و اخباري منتشر شده که به همکاري او در سمت مربيگري با باشگاه ترف کلوب اشاره دارد و اين بدان معناست که او تنها برخي اوقات سوارکاري خواهد کرد٬ اين سوارکار ۲۲ ساله موفق شد برنده دربي سال گذشته استراليا شود اما در حال حاضر رايان مور توانسته سوارکار اول وجايگزين وي باشد.
اوبراين مي‌تواند گزينه انتخابي براي سوارکاري مينلا فور مي در گالوي باشد. او در توييتر خود نوشته که سال آينده مسابقات کمتري انجام خواهد داد با اين حال تصميم دارد سوارکاري را براي شرکت در مسابقات باليدول ادامه دهد. وي در اين باره گفت: ما تمام ويژگي‌هاي مورد نياز براي داشتن يک تيم خوب را داريم.
دان قزاق که در حال حاضر جزو گزينه‌ دوم براي شرکت در چلتنهام گلدکاپ محسوب مي‌شود ممکن است روز سه‌شنبه از تعطيلات تابستاني بازگردد اين اسب هشت ساله يکي از پنج گزينه شرکت در ديلي استار چيس است اما قبل از شرکت در مسابقات بررسي‌هاي لازم انجام خواهد شد تا مشخص شود که آمادگي مطلوب براي حضور در تورنمنت‌ها را دارد.
 -