رئیس ستاد برگزاری مسابقات پرش با اسب جام نقش‌جهان بیان کرد
سطح بالای مسابقات نقش‌جهان به واسطه حضور برترین سوارکاران کشور

رئیس ستاد برگزاری مسابقات پرش با اسب جام نقش‌جهان گفت: این رقابت‌ها از سطح بالایی برخوردار است زیرا حکم مسابقات قهرمانی کشور رشته سوارکاری را داشته و برترین‌های کشوری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مسعود محکم‌کار پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری مسابقات پرش با اسب جام نقش‌جهان اظهار کرد: سومین دوره مسابقات پرش با اسب جایزه بزرگ جام نقش‌جهان از 13 مردادماه سال جاری آغاز شده و روز جمعه به پایان می‌رسد و اصفهان میزبان 230 سوارکار از سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه 230 سوارکار در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از سراسر کشور در این مسابقات با هم در حال رقابت هستند، یادآور شد: در این رقابت‌ها اسب‌های خارجی ایرانی با هم به رقابت می‌پردازند اما یک دوره مسابقه تنها ویژه اسب‌های ایرانی داریم که با هم رقابت می‌کنند.

رئیس ستاد برگزاری مسابقات جام نقش‌جهان در مورد اهداف برگزاری این رقابت‌ها تصریح کرد: هدف این است که بتوانیم یک هیجانی را در جامعه سوارکاری ایجاد کنیم تا سطح کیفی و کمی این رشته جذاب در استان اصفهان بالا رود و با ورود تماشاگران برای تماشای رقابت‌ها علاقه‌مندی به این ورزش در بین عموم مردم افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم میزبان خوبی برای سوارکاران میهمان باشیم و در کنار آن سوارکاران اصفهانی نیز به مقام‌های مطلوبی دست پیدا کنند، تاکید کرد: از علاقمندان دعوت می‌کنیم روز جمعه برای تماشای فینال رده سنی بزرگسالان در محل برگزاری مسابقات حضور یابند زیرا رقابت‌های جذابی در این روز برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، در پایان دومین روز از سومین دوره مسابقات پرش با اسب جام نقش‌جهان 50 سوارکار در رده B1 بزرگسالان با هم به رقابت پرداختند.

در این رده که با رقابت نزدیک سوارکاران دنبال شد، 25 سوارکار موفق شدند به دور باراژ راه پیدا کنند که در دور باراژ 13 سوارکار برتر با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان عباس قدیری، علیرضا خوشدل و مسعود مکاری‌نژاد توانستند رتبه‌های اول تا سوم را به دست بیاورند.