بالا بردن سطح جشنواره اسب عرب در تولیدکنندگان داخلی ایجاد انگیزه می‌کندبالا بردن سطح جشنواره اسب عرب در تولیدکنندگان داخلی ایجاد انگیزه می‌کند 


مسعود خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات اسب اصیل عرب در رده B در کشورمان اظهار کرد: ایران عضو رسمی سازمان ایکاهو (اتحادیه اسب عرب اروپا) بوده که وظیفه این سازمان تولید و تکثیر اسب عرب زیبایی است و روی آن نظارت دارد.

وی افزود: به عنوان عضو رسمی در نظر داشتیم که پس از چند دوره برگزاری مسابقات در رده C این بار سطح کیفی را به یک درجه بالاتر ارتقا دهیم و آن را در سطح B برگزار کنیم. دلیل این تصمیم هم در جایی بود که جمعیت زیاد اسب‌های عرب در ایران نسبت به دیگر نژادها این مسئله را طلب کرده و برای تولیدکنندگان این اسب ایجاد انگیزه مضاعف می‌کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه به موکول شدن این رقابت‌ها به امروز پرداخت و اذعان کرد: همان طور که می‌دانید ما قرار بود روز گذشته (یکشنبه) روز دوم این مسابقات را برگزار و به پایان برسانیم که باد و توفان شدید تهران این اجازه را به ما نداد به همین خاطر کمیته اجرایی در نظر گرفت تا این مسابقات را امروز به پایان برساند.

وی ادامه داد: این هماهنگی کار سختی بود چون ما به خاطر بالا بردن سطح کیفی مسابقات از داوران و ناظران خارجی زیر نظر ایکاهو استفاده کردیم بودیم و همه آنها شب گذشته بلیت برگشت داشتند. به هر حال با مساعدت‌هایی که انجام گرفت این عزیزان امروز هم میهمان کشورمان بودند و این رقابت ها را داوری کردند.

خلیلی با اعلام اینکه در نظر داریم این مسابقات را در دیگر استان های کشورمان هم در این سطح برگزار کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه در پی آن هستیم که این مسابقات را بتوانیم در دو استان دیگر برگزار کنیم و برنامه آن را در تقویم ایکاهو به ثبت رسانده‌ایم. یزد و اصفهان قرار است به زودی میزبان این مسابقات باشند و قطعا در آنجا شاهد حضور اسب های بیشتری در سطح بالا خواهیم بود.

وی ادامه داد: ما یک جشنواره اسب اصیل کرد را هم قرار است به همت مسئولان سوارکاری کرمانشاه برگزار کنیم و این عزیزان با جدیت به دنبال تدارک کارهای مربوط به این مسابقات بوده و فدراسیون هم کمال همکاری را با آنها خواهد داشت.

رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: مشکل قرنطینه در مورد بعضی از رشته‌ها با توجه به حل مشکل معبر خروجی از طریق همکاری صورت گرفته با کشور قطر تا حد زیادی حل شده است. برهمین اساس و تفاهمات صورت گرفته با کشور قطر سال گذشته ما در مسابقات اسب‌های پرشی توانستیم سوارکاران کشورمان را با اسب‌های شان بدون مشکل قرنطینه اعزام کنیم.

وی ادامه داد: این یعنی سوارکار و اسبش از فرودگاه یکسره در کشور مقصد به باشگاه برگزاری مسابقات می‌روند و دیگر مسئله قرنطینه را با توجه به پروتکل‌هایی که به امضا رساندیم نخواهند داشت.