فریبا حسین آبادی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: در جامعه سه دیدگاه درباره سوارکاری زنان وجود دارد، اول نگاه اسلامی که سفارش پیامبر بزرگوار اسلام بر فراگیری این رشته است و دوم نگاه ایرانی در تاریخ کشورمان، زن ایرانی زنی کمال گرا بوده و با اسب و اسب سواری بیگانه نبوده است. 
 
و سومین نگاه، نگاه سلیقه‌ای است که ممکن است بسیاری با این ورزش برای بانوان مخالفت داشته باشند که من در این مورد به نگاه اسلامی مراجعه می‌کنم و مرجعی و بالاتر از آن پیدا نمی‌کنم. 
 
 حسین آبادی افزود: بسیار خوشحالم که در فدراسیونی مشغول به کار  هستم که ورزش آن سفارش شده دین اسلام است و بسیاری از بانوان در این رشته فعالیت دارند. 
 
سوارکاری رشته پویا و زنده‌ای است که به علت نجیب بودن اسب و ارتباطی که این موجود می تواند با انسان برقرار کند بسیاری از افراد به این رشته علاقمند می‌شوند و نمی‌توانند آن را رها کنند. 
 
وی ادامه داد: بانوان در عرصه سوارکاری سهم زیادی دارند، بسیاری از آنها سوارکارند و برخی دیگر در عرصه پرورش اسب مشغول هستند. 
 
در حال حاضر 95 مربی سوارکاری، 178داور، 10 مدرس و 1800سوارکار در عرصه سوارکاری بانوان مشغول هستند. 
 
نایب رئیس بانوان فدراسیون سوارکاری اشاره کرد: متاسفانه در این رشته برای بانوان مشکلاتی نیز وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به عدم مالکیت اسب اشاره کرد که این افراد برای شرکت در مسابقات مجبور هستند اسب کرایه کنند و بسیاری از مالکان نیز حاضر نیستند اسب‌های ورزیده خود را اجاره دهند. مشکل دیگر دور از دسترس بودن باشگاه‌های سوارکاری است که این موضوع رفت و آمد را برای بانوان مشکل کرده است گاهی هم پیش می آید بسیاری از بانوان پس از ازدواج به علت مخالفت خانواده، اسب سواری را کنار می‌گذارند. 
 
وی اضافه کرد: درصدد هستیم کلاس‌های آموزشی بیشتری برای نیروهای خود در همه ابعاد از جمله سوارکاران،کلانتران، سر کلانتران و ... برگزار کنیم تا هر کس در رشته تخصصی خود فعالیت نماید و بتوانیم امور را بهتر سازماندهی کنیم. 
 
وی در پاسخ به این سوال که برنامه‌ای برای همگانی کردن سوارکاری دارید تاکید کرد: تعاملات زیادی با شهرداری و معاونت ورزش بانوان شهرداری داریم تا بتوانیم در پارک‌ها و محل‌هایی که شهرداری به ما معرفی می‎کند سوارکاری را رونق دهیم. ما حاضریم اسب و مربی مجرب به پارک‌ها بفرستیم تا تمام اقشار جامعه از سوارکاری لذت ببرند، همچنین در حال تعامل با آموزش و پرورش هستیم تا بتوانیم سوارکاری را از مدارس آغاز کنیم. در واقع اگر آموزش با کودکان آغاز شود مادران این کودکان نیز ترغیب می‌شوند تا آنان نیز آموزش ببیند و به میدان سوارکاری بیایند.تفریحاتی چون کالسکه رانی و ارابه رانی در پارک‌ها یکی از دیگر از برنامه‌های ما است. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از عید سعید فطر جلسه‌ای با حضور نواب بانوان هیات‌های استانی برگزار می‌شود که از محورهای گفتگو در این جلسه طرحی است با نام کودک و قرار است در این خصوص بحث و بررسی‎های لازم صورت گیرد.