جشنواره ملي زيبايي اسب اصيل ايراني در فارس 
سومین جشنواره ملی «زیبایی اسب اصیل ایرانی » پس از ۴ روز داوری با معرفی زیباترین اسب ها پایان یافت.
این جشنواره با شرکت ۱۸۰ اسب از نژاد های ترکمن و دره شوری در سالن سوارکاری بهارستان شهرستان سپیدان استان فارس برگزار شد در بخش مادیان در نژاد ترکمن اسب شانا با مالکیت جمال روزی طلب قهرمان قهرمانان و اسب گلالک با مالکیت مهرشاد مهرپور نائب قهرمان شدند
شاپور طفیونی رئیس هیأت اسب سواری استان فارس گفت  : در بخش مادیان ها در نژاد دره شوری نیز اسب نسیم با مالکیت مسعود ملایری از استان کرمان قهرمان قهرمانان و اسب طاووس پارسیان با مالکیت امید ابراهیمی از استان فارس نائب قهرمان شد .
در بخش نریان ها نژاد دره شوری این جشنواره نیز اسب آرین پارسیان با مالکیت امید ابراهیمی از استان فارس قهرمان قهرمانان شد و اسب دنا با مالکیت بیژن مجیدی از استان کهکیلویه و بویر احمد مقام اول در گروه آیندگان را کسب کرد .
در این جشنواره که با هدف حمایت از پرورش دهندگان و تولیدکنندگان نژادهای ترکمن و دره شوری برگزار شد ، اسب هایی از استان های فارس ، کهکیلویه و بویراحمد ، بوشهر ، یزد ،کرمان ، اصفهان ،تهران گلستان و البرز شرکت داشتند و در زیبایی ، حرکت و تناسب اندام شرکت داشتند .
دره شوری یکی از نژادهای اصیل اسب ایرانی  است که در ابتداد در  ایل قشقایی پرورش یافته و سپس در بسیاری از نقاط کشور توسعه و تکثیر یافته است.
اسب ترکمن نیز ار دیگر نژادهای بومی کشور است که با تلاشهای صورت گرفته و انجام آزمایشات DNA از اسبهای خالص ارزیابی شده فدراسیون در سال ۱۳۹۴ کتاب تبارنامه این نژاد را تدوین و منتشر می سازد