عدم استقبال عمومی از ورزش سوارکاری بازخورد تلاش ناکافی فعالان این رشته است

مشهد – ایرنا – رئیس فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی گفت: عدم علاقه و گرایش مردم به فعالیت در رشته سوارکاری، به دلیل تلاش ناکافی دست اندرکاران این رشته است.

 

مسعود خلیلی روز سه شنبه در مجمع انتخاباتی هیات سوارکاری خراسان رضوی در مشهد افزود: استعدادیابی و قهرمان پروری در رده های پایه مهمترین برنامه فدراسیون سوارکاری است.

وی با بیان اینکه بدون توجه به رده های پایه قهرمان پروری ممکن نیست، تصریح کرد : هزینه های مربوط به سوارکاری و اسب سواری گران است اما هر حرفه ای هزینه های خاص خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه در تهران هزینه هر ساعت آموزش سوارکاری 350 هزار ریال است ، گفت: بسیاری ازجوانان همین مبلغ را صرف کشیدن قلیان می کنند.

خلیلی با بیان اینکه فدراسیون برای آموزش اهمیت ویژه ای قائل است، افزود : دعوت از سه مربی مطرح جهانی در سال جاری نقش مهمی در ارتقای سطح علمی و عملی مربیان داخلی ایفا کرد.

رییس فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه نباید سوارکاری را به رشته هایی مانند اسب دوانی و پرش خلاصه کرد، گفت: سوارکاری دارای 10 رشته زیرمجموعه است ولی در کشور ما تنها به سه تا چهار رشته پرداخته می شود.

وی در ادامه از راه اندازی رشته درساژ در تهران خبر داد و ابراز امیدواری کرد: بسترهای لازم در خراسان رضوی نیزبرای گسترش این رشته فراهم شود.

خلیلی ادامه داد : با پیگیری های فدراسیون بحث طولانی قرنطینه اسب ها برای اعزام به مسابقات بین المللی برطرف شد .

وی افزود : تا قبل از این نمی توانستیم اسب ها را برای مسابقه و یا فروش از کشور خارج کنیم اما اکنون شرایط بهبود یافته و اخیرا دو سوارکار ایرانی با اسب های شخصی به مسابقات قطر اعزام شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این مجمع گفت: سوارکاری استان در سطح بالایی در کشور قرار دارد .

کوروش صبوریان با بیان اینکه تجهیز کورس ورزشگاه ثامن باعث رشد و توسعه سوارکاری و اسب دوانی در استان می شود، افزود : در چند سال اخیر به دلایل خاص هیات سوارکاری استان دچار چالش هایی شد .

وی تاکید کرد :با تعیین رییس هیات ، برنامه ریزی دقیق و کمک به تقویت زیرساخت های این رشته شاهد رشد و ارتقای سوارکاری در استان باشیم.

در این مجمع حمید نکویی به عنوان تنها کاندید با کسب اکثریت آرا به مدت 4 سال به عنوان رییس هیات سوارکاری خراسان رضوی انتخاب شد.