دبیر فدراسیون سوارکاری سازمان حراج اسب سال آینده افتتاح می‌شود 
فدراسیون سوار‌کاری سال آینده سازمان حراج اسب را راه‌اندازی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس اولین نشست نمایش اسب‌های سی سیلمی امروز با حضور مسئولان فدراسیون سوار‌کاری در محل این فدراسیون برگزار شد.

در این نشست محمد کاظمیان دبیر فدراسیون سوار‌کاری اظهار داشت: فدراسیون سوار‌کاری فعالیت‌شان از گذشته بیشتر شده است و مشارکت بخش خصوصی در رشته‌های مختلف مربوط به اسب فعال شده‌ است.

وی افزود: یکی از موفقیت‌ها و پیروزی‌های ما این بوده است که توانستیم پس از مدت‌ها اسب را از کشور خارج کنیم و به مسابقات دوحه قطر اعزام کردیم. خوشبختانه پس از موافقت کره جنوبی این بار موافقت قطر را برای اعزام سوار‌کار و اسب به دست آوردیم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم برای برگزاری‌ شوهای بین‌المللی هم اسب به خارج اعزام کنیم و با طی کردن یک پروسه در قطر بتوانیم در نهایت اسب‌های ایرانی را برای نمایش به اروپا اعزام کنیم.

کاظمیان افزود: مدیران فدراسیون سوار‌کاری به طور شبانه‌روزی وقت می‌گذارند و از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این صنعت استقبال می‌کنند.

دبیر فدراسیون سوار‌کاری با اشاره به اینکه شرایطی فراهم خواهد شد تا در سال ۹۴ سازمانی تحت عنوان سازمان حراج اسب راه‌اندازی شود گفت: ان‌شاءالله در سال آینده سازمانی برای حراج اسب ایجاد می‌کنیم تا هر شخصی که خواست برای خرید و فروش اسب اقدام کند وارد این صنعت شود. فدراسیون الگوهای متفاوتی را در این رابطه بررسی کرده و به زودی سازمانی تحت این عنوان راه‌اندازی خواهد شد.

کاظمیان خاطرنشان کرد: ما باید از سرمایه‌هایی که در کشور وجود دارد به خوبی استفاده کنیم و آنها جزء میراث و سرمایه ملی کشورمان محسوب می‌شوند.