در روز جمعه 19دی ماه 1393، باشگاه سوارکاری آزمون تهران پذیرای برگزاری مسابقات پرشور پرش با اسب پیشکسوتان سوارکاری ایران بود که توسط فدراسیون سوارکاری ایران برنامه ریزی شد.

پیشکسوتان سوارکاری

و چه رقابت شگفت آوری! استاد علی رضایی، پیشکسوت سوارکاری کشورمان که چندی پیش هفتاد و ششمین سال عمرش را جشن گرفت، با شرکت در این رقابت ها مورد تشویق ایستاده جمع تماشاچیان هیجان زده حاضر در مانژ قرار گرفت.

 علی رضایی

علی رضایی

علی رضایی از 6 سالگی روی اسب نشست – 70 سال فعالیت سوارکاری چیزی است که کمتر کسی می تواند تصورش را هم بکند! او در این مسابقات با دو اسب به صحنه رقابت رفت.

استاد نورمحمد حبیبی نیز در این مسابقات چیزی کم نگذاشت و توانست در مقابل چشمان مشتاق تماشاچیان، دو راند را بدون خطا طی کند و نام خود را به عنوان برنده این رقابت به ثبت برساند.

پیشکسوتان سوارکاری

اساتید پیشکسوت دیگر از جمله عزت ا... وجدانی، محسن علیپور، اسفندیار هوشمند، رضا قدیری، محسن بهرامی، هوشنگ رشتیانی، حمیدرضا حاج کندی و کیومرث کلانتری همگی با بهترین و باتجربه ترین اسبهایشان، نمایشی زیبا از مهارت و تجربه چندین ساله خود خلق کردند.

در نهایت نتایج این رقابت ها بدین شرح اعلام شد:

نفر اول: نورمحمد حبیبی

نفر دوم: هوشنگ رشتیانی

نفر سوم: عزت ا.. وجدانی

عزت ا... انتظامی

جا دارد از همه مسئولین به خاطر برگزاری این رقابت دلچسب و هیجان انگیز تشکر کنم. امیدوارم این حرکت در آینده ادامه پیدا کند. در برگزاری این رقابت ها مخاطبین ایرانی بار دیگر احترام عمیق خود را به نسل قدیم سوارکاران کشور نشان دادند؛ چیزی که قلب مرا غرق در شادی می کند.

پیشکسوتان سوارکاری

همه ما روز به روز به سالمندی نزدیکتر می شویم، و خوشحالم از اینکه همه ما سوارکاران فعال خواهیم توانست در سالهای آتی عمرمان همچنان با حضور در رقابت های حرفه ای به این ورزش ادامه دهیم!

منبع : سایت جهان اسب