جمشیدخانی برای دومین بار قهرمان مسابقات پرش با اسب ایران شد

تهران - ایرنا - سی و پنجمین دوره مسابقات پرش با اسب قهرمانی ایران در مانژ مجموعه سوارکاری نوروز آباد تهران با قهرمانی جمشیدخانی پایان یافت.

 
به گزارش ایرنا، در این دوره از مسابقات 39سوارکار طی سه روز به رقابت پرداختند و در پایان مازیار جمشید خانی سوارکار ملی پوش باشگاه جم تهران برای دومین بار قهرمان کشور شد.

جمشیدخانی پیشتر در سال 1378با اسب پرنس یولیسینابه مقام قهرمانی کشور نائل شده بود و این بار با اسب هلندی الیتا باکسب 51 امتیاز به مقام قهرمانی رسید.

علیرضا خوشدل با اسب ونکوئیش با 51 امتیاز و مجید شریفی با اسب یوتو با 39 امتیاز دوم و سوم شدند.

در روز نخست این رقابت ها 3 سوارکار و در روز دوم 16سوارکار از دور رقابت ها حذف شدند و رقابت های فینال با شرکت 20 سوارکار برگزار شد.

از ویژگی های این دوره نظم حاکم بر مسابقات، ضدعفونی کردن و بهداشت باکس های اسبان، هماهنگی کلانتران و چیدمان خوب موانع پرش به لحاظ فنی بود.

البته شرایط نه چندان آسان حضورسوارکاران پرش با اسب در مسابقات قهرمانی کشور (رنکینگ) موجب کاهش تعداد آنان در این رقابت ها شده بود.

به نظر می رسد که برای رونق و حضور هر چه بیشتر سوارکاران دیگر استان ها در رقابت های آتی باید چاره ای اندیشید چرا که بضاعت و پتانسیل موجود در رشته پرش با اسب نزد استان های کشورمان کم نیست و می شود راهی برای حضور سوارکارانی از استان های همدان، قزوین، فارس و حتی زنجان و قم یافت.

طراحی مسیر این مسابقات را رخشان رادپور طراح بین المللی ایرانی انجام داده و گروهی 20 نفره وی را در برگزاری و این طراحی همراهی کردند.

در فینال این رقابت ها علاوه بر مسئولین داخلی، هیاتی از مسئولین فدراسیون سوارکاری قطر به همراه دامپزشکان این امیر نشین که برای بررسی و ارزیابی شرایط رفع قرنطینه از اسبان ورزشی ایران به کشورمان سفر کرده بودند، نیز حضور داشتند و در مراسم توزیع جوایز سوارکاران برتر شرکت کردند.

رفع موضوع قرنطینه اسب ها موجب آغاز صادرات اسب ایران و نیز شرکت سوارکاران پرش با اسب شخصی خود در مسابقات برون مرزی و رویدادهای بین المللی می شود.

برچسب ها : اسب+سوارکاری
درحال بارگزاری