به گزارش وب سايت رسمي پدوك، يكي از مهمترين مسابقات كورس سال هاي اخير روز جمعه ١٨ مهرماه سال جاري در مجموعه سواركاري نوروزآباد برگزار گرديد.

 

اين روز هفته قهرماني مسابقات اسبدواني تهران بود و دور چهارم آن اختصاص به جام بزگ "ايم سوت كلاسيك " داشت و برترين اسبهاي عرب كورسي ايران در مسافت ٢٢٠٠ متر براي بيشترين جايزه تاريخ كورس ايران به رقابت پرداختند. قبل از شروع مسابقه صحبت از زياد بودن مسافت و عدم توانايي اسبها براي رقابت در مسافت ٢٢٠٠ متري مسابقه بود اما با شروع مسابقه اسب هاي كمرال و قهرمان بويراحمد با حركتي سريع كار خود را آغاز كردند و پس از آنها ساير اسب ها با سرعت كمتر به حركت ادامه دادند و در انتظار خسته شدن دو اسب جلويي ماندند. اما پس از يك دور كامل ميدان دو اسب جلويي به سرعت خود افزودند و فاصله خود را با سايرين بيشتر كردند و اين حركت را تا خط پايان ادامه دادند و تنها شیرخان بود كه با تلاش فراوان توانست خود را در بين دو اسب جلويي قرارداده و مقام دوم را به نام خود ثبت نمايد.

در پايان اسب كمرال در يك رقابت ديدني با فراري ابتدا به ساكن، برنده اين مسابقه شد و جايزه هشتاد ميليون ريالي را به خود اختصاص داد.پس از كمرال هم اسب هاي شيرخان و قهرمان بويراحمد مقام هاي دوم و سوم را كسب نمودند.

 

از نكات مهم اين مسابقه برگزاري مسابقه در مسافت ٢٢٠٠ متر در تهران بود، همچنين چهار دوره مسابقه مخصوص اسب هاي عرب در يك روز در تهران برگزار شد.

 

اسپانسر و حامي اين مسابقه مالك سيلمي عرب كورسي " ايم سوت كلاسيك" بود كه با اختصاص مجموع جايزه ١٣٥.٠٠٠.٠٠٠ ريال كه بيشترين جايزه ريالي در تاريخ كورس ايران بود، نويد شكوفايي و پيشرفت كورس عرب را به جامعه اسب دوستان ايران داد.

 

در ادامه گزارش تصويري اين مسابقه جذاب را خواهيم ديد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : http://www.paddock.ir