رئیس هیات سوارکاری استان مرکزی گفت: اسب‌های استان در سطح کشور صاحب برند شدند.

 

سید بهرام نجفی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا) منطقه مرکزی، با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته برند اسب استان مرکزی جایگاه خاصی در کشور نداشت اظهارکرد: برای اینکه اسب استان صاحب برند شود کار میکروچیب‌گذاری و شناسایی اسب‌های استان مرکزی انجام شد.

 

وی اسب‌های بومی و محلی بدون شناسنامه را فاقد ارزش ریالی چندان عنوان و بیان کرد: با شناسایی نژادهای اسب‌ها و تهیه شناسنامه ارزش واقعی آنها مشخص می‌شود.

 

نجفی‌زاده به فعالیت مجموعه‌ها‌ی پرورش اسب شهرستان‌های تفرش و محلات اشاره و اظهار کرد: امروز اسب استان دارای برند شده و برای علاقه‌مندان شناخته شده است.

 

رئیس هیات سوارکاری استان مرکزی از شناسایی و تهیه شناسنامه جهت 100 رأس اسب در استان خبر داد و گفت: به منظور گسترش ورزش سوارکاری احداث دو مانژ سوارکاری در دستور کار قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته زمین برای ایجاد این طرح در منطقه گردو تعیین شده است، اظهار کرد: در صورت تخصیص اعتبارات لازم به منظور احداث این دو مانژ، عملیات اجرایی ساخت به سرعت آغاز خواهد شد.

 

وی ادامه داد: با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این مانژها می‌توانیم تا حدودی نیازهای جوانان علاقه‌مند به رشته سوارکاری را پاسخگو باشیم.

 

نجفی‌زاده با بیان اینکه پیگیر احداث و تکمیل مانژ سوارکاری در مجموعه ورزشی امام خمینی(ره ) اراک هستیم، گفت: با احداث این طرح در مجموعه ورزشی امام خمینی(ره) اراک، به دلیل استقرار این مجموعه در مرکز شهر زمینه برای حضور و استفاده بانوان علاقه‌مند به سوارکاری نیز فراهم می‌شود.

 

وی اظهار کرد: هیات سوارکاری استان مرکزی برای احداث مانژ جلساتی را با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان، مسئول کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک و رئیس هیئت سوار کاری برگزار کرده است.

 

رئیس هیات سوارکاری استان مرکزی خواستار حمایت بیشتر دستگاه‌های ذیربط و مسئولین از ورزش سوارکاری شد و از مسئولان خواست ایجاد و تکمیل مانژ سوارکاری منطقه گردشگری گردو و مجموعه ورزشی امام خمینی(ره ) اراک در اولویت تخصیص اعتبارات قرار گیرد.

 

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی پیست بیضی شکل برای اولین بار در شهر مهاجران افزود: این پیست جزو پیست‌های خوب کشور است که مسابقات زیادی نیز در آن برگزار شده است.

 

نجفی‌زاده با اشاره به اینکه رشد رشته سوارکاری استان مرکزی در سال‌های اخیر نکته‌ای است که بر هیچ کس پوشیده نیست، بیان کرد: این مهم در نتیجه‌ی همکاری همه علاقه‌مندان سوارکاری حاصل شده است.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی هیات سوار‌کاری در اکثر شهرستان‌های استان، ساماندهی و قانونمند کردن باشگاه‌های سوارکاری را یکی از اقدامات انجام شده در استان عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون بیش از 45 باشگاه به صورت رسمی و غیر رسمی در استان فعالیت دارند.

 

رئیس هیئت سوارکاری استان مرکزی یکی از اولویت‌های اصلی این هیات را توسعه فرهنگ سوارکاری عنوان کرد‌ و افزود: این مهم باید به عنوان یک اصل در رأس برنامه ها قرار گیرد.

 

نجفی‌زاده استان مرکزی را یکی از استان‌های دارای توانمندی‌های بالقوه در حوزه سوارکاری عنوان کرد و گفت: باید با بکارگیری کلیه امکانات موجود این توانمندی‌ها را بالفعل کرد.

 

وی در پایان، تربیت مربی در دو حوزه برادران و خواهران، توسعه، حمایت و نظارت بر باشگاه‌ها، ایجاد بانک اطلاعاتی کامل از ورزش سوار کاری و .. از برنامه‌های مهم این هیات عنوان کرد.