ایرنا - اولین جشنواره کشوری زینتی اسب اصیل ایرانی در روستای ازنق از توابع بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ استان البرز برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ساوجبلاغ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره با هدف آشنایی علاقمندان به صنعت پرورش و تولید اسب ایرانی، ترویج فرهنگ آموزش سوار کاری در جامعه و تشویق فعالان در این حرفه به بخش صادرات اسب های ایرانی به اجرا در آمد.

ˈ اسفندیار عقباییˈ افزایش سرمایه گذاری در صنعت پرورش و تولید اسب اصیل ایرانی ، اشتغالزایی و رونق یافتن بازار کسب و کار و مهارت آموزی حرفه ای در زمینه استفاده از اسب را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

وی اظهار کرد: در این جشنواره 125 سوار کار با اسب های اصیل ایرانی در 11 کلاس مادیون و 9 کلاس نریون با قضاوت چهار داور ایرانی و خارجی به رقابت پرداختند.

عقبایی ادامه داد: در این جشنواره سوار کارانی از استانهای کرمان ،کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی، البرز و خوزستان با اسب های زیبا حضور داشتند.

وی در پایان به قهرمانی سوار کاران البرزی در این جشنواره اشاره کرد و افزود : شهرستان ساوجبلاغ با داشتن 19 باشگاه سوارکاری قطب سوارکاری استان البرز محسوب می شود.

شهرستان ساوجبلاغ با جمعیت 250 هزار نفری در 35 کیلومتری شمال غربی استان البرز قرار دارد.