مسابقات سوارکاری بدون تماشاگر از تیرماه آغاز می‌شود

 


رئیس فدراسیون سوارکاری با اشاره به آغاز فعالیت مجدد ورزشی سوارکاران با رعایت پروتکل‌های مقابله با شیوع کرونا گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا بتوانیم از تیرماه مسابقات سوارکاری را بدون حضور تماشاگران آغاز کنیم.

متن خبر :

 

سعود خلیلی در مصاحبه با خبرنگار فارس از بجنورد از آغاز فعالیت‌های رشته سوارکاری خبر داد و اظهار کرد: ستاد مبارزه با کرونا به ۱۸ رشته ورزشی در استان‌هایی که در وضعیت سفید و متوسط قرار دارند با رعایت پروتکل‌ها اجازه فعالیت داده است و چون سوارکاری انفرادی و در فضای باز است درگیری زیادی با کرونا نداریم اما بازهم تمام پروتکل‌ها رعایت می‌شود.

وی افزود: با نظر ستاد مبارزه با کرونا امیدواریم مسابقات سوارکاری از تیرماه بدون تماشاگر آغاز شود.

رئیس فدراسیون سوارکاری کشور تصریح کرد: خراسان شمالی خواستگاه پرورش اسب ترکمن است و به همین دلیل توجه ویژه‌ای روی این استان داریم لذا تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های بیشتری درشان مردم استان مهیا شود.

وی افزود: خراسان شمالی با توجه به دارا بودن مراتع بسیار عالی، این ظرفیت را دارد که مراکز پرورش اسب بیشتری به‌صورت ایلخی و نه به شکل اسطبلی ایجاد کند.

خلیلی پرورش اسب در فضای باز را دارای منافع زیادی عنوان کرد و ادامه داد: پرورش اسب در مراتع هم باعث پرورش بهتر است و هم نفع اقتصادی می‌شود زیرا اسب متعلق به طبیعت است اما اکنون اسب را داخل باشگاه می‌کنیم.

وی در انتها گفت: فدراسیون سوارکاری برای کمک به این رشته ورزشی در خراسان شمالی می‌تواند در مباحث آموزشی و فنی وارد شود همچنین می‌توانیم برای برگزاری مسابقات ورزشی در خراسان شمالی رایزنی‌هایی داشته باشیم.