شیان اوکانر مقام قهرمانی مسابقه گرند پریکس پرش روزنبام را به دست آورد

شیان اوکانر مقام قهرمانی مسابقه گرند پریکس پرش روزنبام را به دست آورد

به گزارش وبسایت گرند پریکس، شیان اوکانر (Cian O’Connor) سوارکار با تجربه کشور ایرلند و دارنده مدال برنز المپیک موفق شد در مسابقه گرند پریکس روزنبام به مقام قهرمانی برسد. این مسابقه یکی از زیرمجموعه های فستیوال زمستانی سوارکاری در ولینگتون آمریکا بود و 75 هزار دلار جایزه برای نفرات برتر تعیین شده بود.

اریک هسبروک از آمریکا مسیر مسابقه روزنبام را طراحی کرده بود و از بین 46 سوارکار شرکت کننده، 17 نفر موفق شدند به دور دوم راه پیدا کنند. اوکانر در این مسابقه از یک اسب ایتالیایی و 11 ساله به نام Lazzaro Delle  استفاده کرده بود. این دو، در دور دوم به عنوان نفر ششم وارد زمین شدند. اوکانر به کمک Lazzaro Delle موفق شد مسیر مسابقه را 35.956 ثانیه بدون خطا طی کند و تا انتهای مسابقه نیز هیچ سوارکاری نتوانست عملکردی بهتر از او داشته باشد. مولی اش کاولی ( Molly Ashe Cawley ) سوارکار نام آشنای آمریکایی سوار بر اسبی به نام Balous Day Date زمان 36.455 ثانیه را به ثبت رساند و در جایگاه دوم قرار گرفت.

شین اوکانر پس از کسب مقام قهرمانی در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و عنوان کرد:

ما در دور دوم خیلی زود وارد زمین شدیم و من می دانستم که سوارکاران پر سرعت و بسیار خوبی پس از من مسابقه خواهند داد. بنابراین، تعدادی از قدم های اسبم را به خصوص بر روی مانع آخر، کم کردم و توانایی های بالای Lazzaro Delle باعث شد بتوانم کاملا موفق عمل کنم. مسابقه ی بسیار سریع و سطح بالایی بود و باعث شد سوارکاران برای ادامه رقابت های سوارکاری ولینگتون، آماده تر شوند.