گزارش مسابقه ورزشی یزد و کلاس داوری ورزشی ملی


 
 

 

   
  جناب آقای دکتر خلیلی
ریاست محترم فدارسیون سوارکاری کشور                                                                
با سلام،
احتراما, گزارش مسابقه ورزشی یزد و کلاس داوری ورزشی ملی خدمت شما ارسال میشود.
مسابقه در روز جمعه با حضور17 سوارکار از استانهای یزد و کرمان و فارس در باشگاه پازن در دو رشته سواری کلاسیک و چاپار همراه با یک مانع پرش برگزار گردید.
داور مسابقه خانم تینا بنت از کشور انگلستان بودند که قبلا هم برای آموزش این رشته به ایران – خوزستان سفر کرده بودند. به گفته ایشان سطح سوارکاران در طی این 2 سال پیشرفت خوبی داشته است.
کلاس داوری ورزشی از روز 18 اسفند ماه تا 21 اسفند ماه در باشگاه اقای قدیری در اشکذر یزد برگزار گردید.
تعداد شرکت کنندگان 14 نفر بود  از استانهای تهران , اصفهان, شهرکرد, کرمان و یزد.
کلاس در روز 18 اسفند بصورت تئوری درباره conformation  و type بود و  در بعد از ظهر تمرین عملی تشخیص درست type    و conformation انجام شد. در روز 19 اسفند صبح کلاس بصورت تئوری  بود  و در باره کلیه موارد و قوانین  و نحوه داوری مسابقات ورزشی صحبت شد. بعد از ظهر تمرین عملی داوری سواری ورزشی انجام شد . 4  نفر سوار شده و بقیه مانند مسابقه ورزشی آنها را داوری می نمودند. در روزهای 20 و 21 اسفند امتحان  عملی و کتبی برگزار شد.
از آنجایی که سال پیش ایران در باره مسابقه ورزشی پیشنهاد اضافه کردن سیستم سواری کلاسیک با حرکت انفرادی  را داده بود و اکاهو این پیشنهاد رابا رای همه اعضا پذیرفت این کلاس بر اساس قوانین 2019 و پیشنهادات ایران برگزار شد که نحوه مسابقات سواری کلاسیک با تغییراتی در کتاب سبز 2019 آورده شده است. همینطور براساس پیشنهاد ایران درباره تربیت داور ملی برای مسابقات ورزشی این کلاس برگزار شد که اولین کلاس داوری ملی برای مسابقات ورزشی در در دنیا میباشد.و گروهی که  این دوره را با موفقیت تمام کرده اند اولین داورهای ملی  مورد تایید  اکاهو خواهند بود .

 
نتایج این دوره :
امتحان در سه مرحله سواری, داوری سواری و سواری کلاسیک و داوری type  و conformation گرفته شد.
خانم تینا بنت برای تک تک شرکت کنندگان یادداشتی شامل اعلام نتیجه و کارهایی که هر کدام برای بالاتر رفتن سطح داوری این رشته لازم است انجام دهند نوشته اند. که به ضممیه این نامه خدمت شما ارسال میشود.
اسامی  پذیرفته شدگان قعطی (بر اساس اعلام کتبی مدرس، تصاویر پیوست)
سعید حسن نیا از یزد
علیرضا برخورداری از یزد
آوا بوترابی از یزد
امیر سیفی پور از اصفهان
فاطمه کاردی از خوزستان
مهدی خنجر زاده از خوزستان
شیرین سالارتاش از تهران