رشته ورزشی سوارکاری مازندران نیازمند رفع کمبودهای زیرساختی است

ساری -ایرنا - رییس هیات سوارکاری مازندران گفت: رشته ورزشی سوارکاری در مازندران نیازمند حمایت بیشتر مسوولان ورزشی برای رفع کمبودهای زیرساختی است.

 
ˈسیدعلی اسدˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : سوارکاری از جمله رشته های ورزشی فاقد فعالیت مداوم و مستمر در سال های گذشته است و به همین دلیل رسیدن به سطح مطلوب پیشرفت آن ، به زمان بیشتر و حمایت افزون تر نیاز دارد.

وی بیان کرد : هم اکنون در چند شهر استان این رشته ورزشی با خرید چند راس اسب فعالیت خود را آغاز کرد که تداوم فعالیت این باشگاه ها می تواند موجب رشد فنی سوارکاران و امیدواری برای کسب افتخارات داخلی و خارجی باشد .

رییس هیات سوارکاری مازندران افزود : به جز تهیه مکان مناسب، خرید اسب های مسابقه ای و حرفه ای،به بودجه فراوان نیاز دارد که تلاش می کنیم با حمایت اداره کل ورزش و جوانان و علاقمندان این رشته، این اسب ها را تهیه و در اختیار علاقمندان قرار دهیم .

اسد ادامه داد : سوارکاری در مازندران دارای سابقه تاریخی زیاد است اما بی توجهی به گسترش حرفه این ورزش،موجب شد فعالیت این رشته نتواند همپای دیگر ورزش ها خود را به سمت توسعه و پیشرفت برساند .

وی گفت : رشته ورزشی سوارکاری در شهرهای استان با فراهم کردن زیرساخت های حرفه ای و جذب علاقمندان با استعداد، رونق خواهد گرفت