مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری شد
 مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری از ساعت ۱۰صبح امروز با حضور غلامرضا شعبانی بهار به عنوان رئیس مجمع شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک، طالبی مشاور معاون وزیر،‌ صیدانلو سرپرست فدراسیون سوارکاری، گواری مدیردفترامور مشترک فدراسیون ها و باشگاه های ورزشی، دبیر فدراسیون آقای عماری  و ‌نماینده بازرسی کل کشور برگزار شد.

در این مجمع پس از صحبت های شعبانی بهار، هریک از کاندیدا به بیان برنامه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

سید موسی آقایی لنکرانی، علی اژدرکش، رضا اسماعیل زاده، علی حسینی، مسعود خلیل، امیرحسین ذاکری زفرغندی، عباس رحمانی،‌ مسعود عربی، عبدالرضا عزیزی،‌امیرغریبلو، محمد کاظمیان، محمدرضا محسنی، سیدرضا میرابوطالبی برای احراز پست ریاست این فدراسیون نام نویسی کرده بودند.
مسعود خلیلی در این انتخابات با کسب ۲۶ رای از مجموع ۳۴ رای به عنوان رییس فدراسیون سوارکاری انتخاب شد.

علی اژدرکش ۴ رای، میر ابوطالبی ۲ رای، ذاکری و لنکرانی هر کدام یک رای کسب کردند.

پیش از رای گیری حسینی،‌رحمانی، عزیزی، محسنی، کاظمیان انصراف دادند.

در این نشست خلیلی در ارائه برنامه های خود گفت: در بحث سوارکاری برنامه کامل و جامعه ای که رهاورد سال ها تجربه موفق دنیا است وجود دارد و تنها مدیرت و استفاده از آن لازم است.

وی در ادامه به چند نکته اساسی برای پیشرفت این رشته مفرح تاکید کرد وافزود: فراهم کردن شرایط لازم برای ورود بانوان بیشتر به این رشته، ارتباط منطقی و موثر با آموزش و پرورش، همکاری گسترده با بخش خصوصی و هیات های استانی از مهم ترین اهداف ما در فدراسیون سوارکاری خواهد بود.

خلیلی خاطر نشان کرد: اسب قهرمان و سوارکار قهرمان یک شبه حاصل نمی شودو نیاز به سرمایه گذاری بلند مدت دارد.

وی با تاکید به داشتن طرحی جامع در زمینه سوارکاری گفت: در این طرح باید سهم بخش خصوصی و هیات های استانی را بیشتر لحاظ کنیم تا بتوانیم نتیجه مورد نظر را شاهد باشیم.

رئیس جدید فدراسیون سوارکاری ادامه داد: باید شورای راهبردی با حضور روسای هیات های استانی در فدراسیون داشته باشیم تا در برنامه ریزی و نظارت حضوری فعال داشته باشند.

در پایان جلسه و پس از صحبت های نماینده استان ها،‌ غلامرضا شعبانی بهار ضمن تبریک به خلیلی برای کسب حداکثر آراء گفت: مسوولیت شمابا توجه به میزان رأیی که کسب کردید دو چندان شده است.

وی رأی حاصله را سرمایه اصلی برای خلیلی دانست و افزود: این رأی نشان می دهد که اکثر افراد حاضر به برنامه و جایگاه شما اعتقاد دارند و برای ادامه کار باید از ظرفیت مشاوران خوب در سراسر کشور استفاده کنید.

معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید به توسعه سوارکاری در سراسر کشور به چند نکته اساسی اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی در بحث استعدادیابی، نگرش مثبت به اسب سواری و تغییر افکار عمومی نسبت به تعلق داشتن این رشته به قشر مفرح، تعامل با رسانه ها به خصوص رسانه ملی، تعامل با سازمان هایی نظیر آموزش و پرورش،‌ جهاد کشاورزی و ...که به نوعی می توانند مخاطب خوبی برای این رشته باشند ونگاه علمی به رشته سوارکاری باید از مهم ترین اولویت های این فدراسیون باشد.

در پایان شعبانی بهار ضمن تشکر از اعضای حاضر در مجمع اظهار داشت: از این که فضایی فراهم کردید تا این مجمع در فضایی کاملاً اخلاقی و آرام برگزار شود تشکر می کنم.