انتخابات حساس فدراسیون سوارکاری زیرسایه جام جهانی فردا برگزار می شود

تهران - ایرنا - فردا (سه شنبه 20 خرداد ) موعدی است برای پایان دادن به بلاتکلیفی مدیریتی درفدراسیون سوارکاری.رشته ای که سه سال سرپرستی در راس مدیریت آن به بچه ای سر راهی مبدل شده و شاید بر این اساس بتواند جایی برای خود در کتاب رکوردها هم ثبت کند!

 
به گزارش ایرنا، سوارکاری که ورزشی ملی و مذهبی در بین ایرانیان محسوب می شود، آنقدر جذابیت دارد که طیف هایی از گروه های مختلف اجتماعی را به سمت خود بکشاند؛ اهالی سیاست، ثروتمندان، طالبان شهرت، افرادی که در گذشته به منافعی دست یافتندونفوذی هم به ورزش پیداکردندوالبته دلسوزانی که از اهالی این رشته هستند.

بدون شک در این بین حق انتخاب آزادانه و آگاهانه با افرادی است که نه برای رسیدن به منافع شخصی، بلکه برای موفقیت این رشته با عشق و علاقه و بدون هیچ حمایتی سالیان سال به طور خالصانه در این رشته فعالیت می کنند.

از اسب کرد، ترکمن و دره شوری گرفته تا اسبچه خزر و اسب عرب، در دستان کرد، ترکمن، لر، بلوچ، آذری، عرب و فارس وازشهری و روستایی گرفته تا عشایر غیور، هویت ایرانی - اسلامی این رشته را نمودار می کند.

دراین برهه مسوولیت وزارت ورزش وجوانان به عنوان متولی کلان امورفدراسیون ها و نماینده سیاست های دولت در امور ورزش، به این رشته سفارش شده بزرگان دینی و ملی دوچندان و دارای حساسیتی مضاعف است.

طی چند ماه اخیر واز زمان حضور محمود گودرزی در راس وزارت ورزش و جوانان، اقداماتی برای خروج سوارکاری ازبن بست مدیریتی چند ساله انجام شده است که نقاط عطف این اقدامات برگزاری انتخابات 20 خرداد خواهد بود. انتخاباتی که پس از سه سال بلاتکلیفی مدیرینی در این فدراسیون برگزار می شود.

تحرکات انتخاباتی این فدراسیون و رصد اخبار مربوطه، چنین نشان می دهد که پیچیدگی های خاصی برفضای انتخابات این فدراسیون سایه افکنده و شاهد حضور و زورآزمایی جریانات مختلفی برای اختیار زمام آن هستیم.

برخی ها با بریز و بپاش وعده ای با اعمال فشار و نفوذ تلاش می کنند تا کرسی ریاست این فدراسیون را در اختیار بگیرند.

سوابق نشان می دهد که محمود گودرزی و نصرالله سجادی که چهره هایی کاملا ورزشی هستند، با چنین جریاناتی رابطه خوشی ندارند.

هرچنداین حق وکارکردطبیعی وزارت ورزش به عنوان تامین کننده منابع فدراسیون های ورزشی است که مدیریتی هماهنگ و هم جهت با سیاست های خود را در راس فدراسیون داشته باشد؛ اما انتخابات فدراسیون های ورزشی که تاکنون برگزار شده است نشان داده مسوولان وزارت ورزش به رای اعضای مجمع احترام می گذارند.

امیدمی رود با برگزاری مطلوب و قانونمند انتخابات فدراسیون سوارکاری، شایسته ترین فرد برای چهارسال سکان مدیریت این فدراسیون را در دست بگیرد.

درانتخابات ریاست فدراسیون سوارکاری13نفرشامل سیدموسی آقایی لنکرانی ،علی اژدرکش، رضا اسماعیل زاده، علی حسینی، مسعود خلیلی، امیرمحسن ذاکری ظفرقندی، عباس رحمانی، مسعود عربی، عبدالرضا عزیزی، امیر غریبلو، محمدکاظمیان،محمدرضامحسنی، سیدرضامیرابوطالبی بایکدیگررقابت می کنند.

فدراسیون سوارکاری درحالی ازاواسط اردیبهشت1390وپس ازپایان دوره ریاست وکناره گیری محمدرضا تابش باسرپرستی اداره می شودکه سرپرستان فدراسیون های ورزشی طبق اساسنامه حداکثر برای مدت شش ماه منصوب می شوند و در این مدت باید نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی اقدام کنند.

نخستین سرپرست فدراسیون سوارکاری پس از کنار رفتن تابش از ریاست این فدراسیون، زین العابدین واردی بود که اواسط اردیبهشت 1390 با حکم علی سعیدلو رییس وقت سازمان تربیت بدنی منصوب شد.

پس از ارتقای سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش و جوانان و انتصاب محمد عباسی به عنوان نخستین وزیر ورزش و جوانان، وی 20 شهریور 1390 حکم سرپرستی فدراسیون سوارکاری را برای محمود حیدری زد، اما انتخابات این فدراسیون همچون چندین فدراسیون دیگر در دوره وزارت عباسی برگزار نشد تا بلاتکلیفی در بین فدراسیون های ورزشی به اوج برسد!

باروی کارآمدن دولت یازدهم،تعیین تکلیف فدراسیونهایی که ماههاباسرپرستی اداره می شدند از اولویت برنامه های وزارت ورزش و جوانان اعلام شد و بر این اساس انتخابات چندین فدراسیون نیز برگزار شد.

وزیر ورزش و جوانان برای برگزاری بدون حاشیه انتخابات فدراسیون ها برای اکثر آنهاسرپرست انتخاب کرد و بر این اساس 27 آبان ماه با انتصاب سیدموسی آقایی لنکرانی به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری، از وی خواست تا ضمن انجام امور جاری نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون اقدام کند.

اما انتصاب لنکرانی به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری با توجه به اینکه یکی ازنامزدهای ریاست این فدراسیون بود حاشیه هایی به همراه داشت و وی که عزم خود را برای حضور در انتخابات جزم کرده بود 23 دی ماه در نامه ای به وزیر ورزش و جوانان کناره گیری خود را از سرپرستی این فدراسیون اعلام کرد.

وزیرورزش و جوانان نیز بلافاصله محمود صیدانلو را به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری منصوب کرد و قرار شد انتخابات این فدراسیون 26 اسفند برگزار شود امابه دلیل آنچه اداره بیش از 10 هیات استانی به صورت سرپرستی عنوان شد، به تعویق افتاد.

حالا قرار است انتخابات فدراسیون سوارکاری ساعت 10 روز سه شنبه در سالن همایش آکادمی ملی المپیک برگزار شود، درحالیکه تمامی خبرهای این روزهای ورزش زیر سایه جام جهانی قرار دارند.