جلسه کمیته زیبایی و جشنواره برگزار شد


♦️کمیته زیبایی و جشنواره ها در خصوص ساماندهی و جمع بندی به امور مسابقات زیبایی و جشنواره در نژاد کرد، چهارمین جلسه خود را با حضور دکتر خلیلی، مهندس کاظمیان، دکتر جاویدی و جمعی از مالکین و تولید کنندگان و پیشکسوتان این عرصه در محل سالن جلسات فدراسیون سوارکاری کشور تشکیل داد.

در این جلسه جاویدی در خصوص اقدامات صورت گرفته در بحث ساماندهی مسابقات جشنواره و زیبایی اسب کرد توضیحاتی ارائه نمود. تدوین قوانین ملی و انظباطی جشنواره های کرد، ایجاد و تدوین محتوای آموزشی مدون در کلاسهای آموزشی داور اسب کرد، برنامه ریزی در خصوص برگزاری کلاسهای هندلری، کلانتری، محاسبات، دی سی و … از جمله برنامه های ارائه شده کمیته زیبایی در این خصوص بود. جاویدی از نبود زیر ساخت مناسب و کتاب کامل و مورد تایید در خصوص فنوتیپ شناسی اسب کرد گلایه نمود و ابراز امیدواری کرد با خرد جمعی و همدلی کلیه مالکین و تولید کنندگان کمیته زیبایی به این مهم دست یابد.
همراه نمودن مسابقات استقامت، شوی سواره، اسبدوانی و زیبایی از پیشنهادات جدید کمیته زیبایی در برگزاری مسابقات اسب کرد بود کلیات ارائه شده با موافقت عموم حاضر در جلسه مصوب گردید.

در ادامه دکتر خلیلی رییس محترم فدراسیون سوارکاری کشور نیز ضمن قدردانی از زحمات کمیته زیبایی در این خصوص بر سرعت بخشیدن به تربیت داور و کادر اجرایی و بومی سازی کادر اجرایی توسط کمیته زیبایی و آموزش تاکید نمود.

♦️جلسه آتی کمیته زیبایی در خصوص نژاد کرد در استان کردستان برگزار خواهد شد و مقرر گردیده است در جلسه آتی محتوای آموزشی در خصوص داوری اسب کرد توسط مالکین و پیش کسوتان و صاحب نظران این نژاد نهایی گردد.
کمیته زیبایی پس از نهایی شدن محتوای آموزشی، اولین دوره آکادمیک تربیت داور مسابقات زیبایی اسب کرد را در سال ۹۶ برگزار خواهد نمود.