اتفاق خوب در انتظار اسبدوانی ایران


بازدید رئیس فدراسیون از مجموعه سوارکاری سرزمین ایرانیان

رئیس فدراسیون سوارکاری در جریان روند آماده سازی بخش‌های مختلف مجموعه سوارکاری سرزمین ایرانیان قرار گرفت.

روز(سه شنبه  14 آذر 96) دکتر خلیلی، رییس فدراسیون سوارکاری به همراه دانیال جباری کارشناس اسبدوانی فدراسیون، از مجموعه سوارکاری سرزمین ایرانیان دیدن کرد.

دکتر مسعود خلیلی در بازدید از بخش‌های مختلف پروژه سرزمین ایرانیان (از جمله پیست فرمول یک، دهکده گلف، پیست‌های آفرود، پروژه خودرو شهر و مجموعه سوارکاری این مجموعه) پتانسیل ها و قابلیت های بخش های بهره برداری شده را عالی عنوان کرد و گفت: “بازدید امروز از مجموعه بزرگ سرزمین ایرانیان را نمونه ای از قدرت بی انتهای تلاش انسان های خادم و زحمتکش دیدم. امیدوارم مجموعه سوارکاری سرزمین ایرانیان، با تمهیدات تخصصی، به زودی آماده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.”

مجموعه سوارکاری سرزمین ایرانیان به صورت مجموعه کامل و متنوعی از فعالیت‌های مرتبط این رشته شامل اسبدوانی، پرش با اسب، درساژ، آکادمی سوارکاری، مرکز آموزش کودکان و مرکز آموزش سوارکاران دارای معلولیت در نظر گرفته شده است. این مجموعه در زمینی به مساحت 80675 مترمربع و پیست اسبدوانی به مساحت 1607 متر، مطابق با استانداردهای بین المللی احداث خواهد شد. مجموعه سوارکاری سرزمین ایرانیان با طراحی منحصر بفرد و استفاده از تجهیزات مدرن و تخصصی، محیطی استاندارد را جهت علاقمندان به این رشته فراهم می نماید.

از جمله امکانات این مجموعه می‌توان مانژهای سرپوشیده و سرباز با فرمت‌های گرد، لونژ و بیضی، آکادمی علوم اسب، مدرسه سوارکاری و مدرسه عالی درساژ با قابلیت شبیه سازی فضای باز سوارکاری، اصطبل و پادوک های مخصوص اسب ها، مسیر اختصاصی عبور اسب ها و درمانگاه اسب را نام برد.

همچنین قرارگیری مجموعه سوارکاری در منطقه ویژه سرزمین ایرانیان، امکان واردات ارزان‌تر تجهیزات و محصولات مورد استفاده در مجموعه سوارکاری، مباحث مربوط به قرنطینه اسب و واردات اسب را تسهیل می کند. به این ترتیب، این مجموعه امکان برگزاری مسابقات داخلی و بین المللی را فراهم می نماید. مانژ سرپوشیده سوارکاری سرزمین ایرانیان، بزرگترین مانژ سر پوشیده در ایران به حساب می‌آید.