صیدانلو: مسئولان قبلی سوارکاری در حل مشکل قرنطینه پیگیری خوبی نداشتند.

سرپرست فدراسیون سوارکاری با بیان این که همه مقدمات برای برگزاری انتخابات این فدراسیون مهیا است، تاکید کرد: مجامع انتخاباتی سایر استان‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند تا موعد انتخابات برگزار خواهد شد.

محمود صیدانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره میزان آمادگی فدراسیون سوارکاری در آستانه برگ...زاری انتخابات این فدراسیون که در تاریخ 20 خرداد برگزار خواهد شد، اظهار کرد: به لطف خدا با توجه به میها شدن شرایط و برگزاری بسیاری از مجامع استانی، وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفت این انتخابات را در تاریخ بیستم خرداد ماه برگزار کند. همه مقدمات برگزاری یک انتخابات خوب و سالم مهیاست و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

سرپرست فدراسیون سوارکاری افزود: مجامع انتخاباتی چهار یا پنج استان در فرصت باقی مانده تا انتخابات برگزار خواهد شد و فکر می‌کنم مجامع تمامی استان‌ها تا بیستم خرداد برگزار می‌شود، مگر این که در یک یا دو استان به دلیل مشکلاتی نتوانیم مجامع را برگزار کنیم که خللی در انتخابات فدراسیون ایجاد نخواهد کرد.

وی درباره وضعیت سوارکاری ایران نیز خاطر نشان کرد: آرزو می‌کنم جامعه سوارکاری ایران به جایگاه شایسته و در خور خود برسد. سوارکاری ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه و پیشرفت در ایران دارد و شرایط حال حاضر به هیچ وجه شایسته جامعه سوارکاری نیست. سوارکاری دارای ظرفیت‌های بسیاری در بعد قهرمانی و یا همگانی دارد که جا دارد با یک مدیریت خوب از این فرصت‌ها نهایت استفاده برده شود. امیدوارم هر شخصی که در راس این فدراسیون قرار می‌گیرد بتواند نهایت همکاری را با جامعه سوارکاری داشته باشد و قدم‌های بسیار خوبی برای پیشرفت و توسعه سوارکاری در ایران بر دارد.

صیدانلو درباره اولویت هایی که رییس آینده فدراسیون سوارکاری می‌تواند در برنامه‌های
خود قرار دهد، اظهار کرد: شکل دادن منظم به کمیته‌ها و ساختار درونی فدراسیون جهت همسویی با ساختارهای جهانی می‌تواند کمک زیادی در راه توسعه سوارکاری ایران باشد. همچنین در بحث قرنطینه ما توانستیم به نتایج بسیار خوبی دست یابیم که رسیدن به نتایج مطلوب‌تر نیاز به پیگیری بیشتر رییس آینده این فدراسیون دارد. در بحث توسعه زیر ساخت‌ها نیز جا دارد توجه جدی به استان‌های محروم صورت گیرد و با یک برنامه‌ریزی جامع و مدون در استان‌هایی که ظرفیت بالایی در سوارکاری دارند زیر ساخت‌ها تقویت شود. همچنین تقویت نژاد اسب‌های داخلی و پرورش اسب‌ها در ایران باید به صورت جدی مورد حمایت قرار گیرد.

سرپرست فدراسیون سوارکاری افزود: باید یکسری از مباحث حقوقی مانند واردات اسب‌ها و ... میان فدراسیون با سازمان دامپزشکی شفاف و روشن شود تا مشکلات از سر راه برداشته شود. با توجه به این که اکثر کاندیداها برای تصدی ریاست فدراسیون سوارکاری آشنایی خوبی با معضلات و مشکلات سوارکاری دارند امیدوارم رییس آینده این فدراسیون مورد حمایت جامعه سوارکاری ایران باشد و ان‌شاءالله از عهده وظایف خود سربلند بیرون بیاید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا با وجود گذشت سالیان دراز، اما هنوز مشکل قرنطینه بین‌المللی اسب‌ها در ایران حل نشده است، اظهار کرد: دوستانی که در گذشته امور این فدراسیون را در دست داشتند پیگیری‌های شایسته ای در این زمینه انجام ندادند که همین امر موجب شده این مشکل تاکنون حل نشود. من جلسه‌ای را سه هفته‌ قبل با آقای خلج، رییس سازمان دامپزشکی کشور داشتم که نتایج بسیار خوبی داشت و جا دارد از وی تشکر کنم. پس از این جلسه با توافق طرفین کمیته‌ مشترکی با حضور برخی معاونان وی و تعدادی از روسای کمیته‌های فدراسیون سوارکاری تشکیل شد که این کمیسیون در طول این سه هفته‌ سه جلسه مشترک برگزار کرد و اعضای آن همکاری و تعامل بسیار نزدیکی با هم دارند. به اعتقاد من همه ارگان‌های مرتبط با بحث قرنطینه اسب‌ها مانند جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی و فدراسیون سوارکاری در حال فعالیت هستند و در صورت پیگیری مستمر این مشکل نیز در آینده نزدیک حل خواهد شد.