اطلاعیه سازمان دامپزشکی کشور

به گزارش روابط عمومی فدراسیون سوارکاری بر اساس اطلاعیه ارسال شده از سازمان دامپزشکی کشور به فدراسیون سوارکاری نتایج آزمایشات مربوط به رخداد های بهداشتی اخیر ارائه شده است که موید عفونت "هرپس " می باشد بر این... اساس برای جلوگیری از شیوع این بیماری انجام اقدامات لازم بهداشتی ، قرنطینه و امنیت زیستی در اسبداری ها ، رویدادهای اسب و همچنین گزارش بیماری های مشکوک و سایر بیماری های هشدار دهنده به منظور جلوگیری از بیماری اهمیت خواهد داشت .

متن اطلاعیه سازمان دامپزشکی کشور
موضوع : نتیجه آزمایشات
با سلام و احترام
ضمن قدردانی از همکاری فی مابین بدینوسیله نتیجه آزمایشات PCR به عمل آمده بر روی نمونه های ارسالی به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ( برابر اعلام تلفنی نتایج ) مربوط به رخدادهای بهداشتی اخیر ( به شرح زیر ) موید عفونت هرپس ویروسی تیپ یک EHV۱)) می باشد .
۱- اسبداری آقای نوذری ( استان اصفهان – شهرستان اصفهان – رخداد تلفات توام با بیماری عصبی )
۲- اسبداری آقای سیاهپوش ( استان تهران – شهرستان شمیرانات – رخداد سقط جنین )
۳- اسبداری خانم نکویی ( استان خراسان رضوی – شهرستان مشهد – رخداد سقط جنین )
خواهشمند است جهت جلوگیری از شیوع بیماری و به منظور صیانت از سرمایه دامی کشور دستور فرمایند اقدامات لازم بهداشتی – قرنطینه ای و امنیت زیستی در اسبداری ها و رویدادهای مرتبط با اسب به عمل آمده و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک به این بیماری ( رینوپنومونی – اختلالات عصبی – تلفات و سقط جنینی ) و سایر بیماری های هشداردنی اسب ، مراتب را در اسرع وقت به سازمان دامپزشکی کشور و ادارات تابعه در استانها برای پیگیری و اقدامات سریع گزارش