هفته ششم کورس تهران ؛

برترین های این هفته رقابت های اسبدوانی مشخص شد+ گزارش


رقابتهای هفته ششم در 7 دور با شرکت 45 چابکسوار و 56 اسب از نژادهای عرب، تروبرد داخلی و دوخون برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ، در این هفته اسب هایی با نژاد عرب،تروبرد داخلی و دوخون مسافت1000 و 1400 متر را طی کردند.

در دور اول اسبهای چهار تا هفت سال عرب به رقابت پرداختند که اسب نیگوئل با چابکسواری ابوالفضل دهقان اول شد،  اسب ناخدا خورشید با چابکسواری عبدالخالق چپرلی عنوان دوم را کسب کرد و اسب نورمن با چابکسواری محمد خوجملی مقام سوم را کسب کرد.

در دور دوم اسبهای دوسال تروبرد داخلی به میدان رفتند که اسب پارسیا با چابکسواری مهرداد خوجملی،  اسب یاشار با چابکسواری ستار مهرانی و  اسب ابر سیاه با چابکسواری بنیامین جرجانی اول تا سوم شدند.

در دور سوم اسبهای دوخون سه تا پنج سال رقابت خود را آغاز کردند که اسب تاتلیس با چابکسواری کمال دلیجه عطا قهرمان شد، دراگل با چابکسواری عبدالحلیم قبادی عنوان دوم را کسب کرد و اسبدومان سروین با چابک خود امین محمدی سوم شد.

 در دور چهارم این مسابقات از مرحوم مهندس علیرضا پورحیدری یکی از نام آوران و پیشکسوتان عرصه سوارکاری تقدیر شد. در این دور اسبهای تروبرد داخلی سه تا شش سال پشت دپار قرار گرفتند و اسب ایلوسیو با چابکسواری بنیامین جرجانی اول شد، و  دوبی پاشا با چابکسواری محمد خوجملی و اسب چرچیل با چابکسواری ابوطالب چاری زاده دوم و سوم شدند.

 دور پنجم نیز با اسبهای دوخون سه تا چهار سال برگزار شد. اسب ستیلا با چابکسواری بنیامین جرجانی عنوان نخست را کسب کرد، اسب پریزمتیک با چابکسواری ابوالفضل دهقان دوم شد و اسب تاپ تاچ با چابکسواری امین محمدی به مقام سوم رسید.

در دور ششم نیز از یکی دیگر از پیشکسوتان این رشته مرحوم حاج محمد تقی گلدوست تقدیر شد و مسوولان برگزاری این رقابتها یادش را گرامی داشتند. در این دور اسبهای تروبرد داخلی با هم به رقابت پرداختند که اسب سریک با چابکسواری نادر صالح پور، اسب ضد1 با چابکسواری ابوطالب چاری زاده  و اسب لطیفه با چابکسواری بنیامین جرجانی اول تا سوم شدند.
در نهایت در دور آخر نیز  اسبهای عرب سه تا شش سال با هم رقابت کردند که اسب نریمان میریزد با چابکسواری متین جرجانی اول شد،  اسب مرصاد ابریشم یزد با چابکسواری محمد خوجملی عنوان دوم را کسب کرد و  اسب لمبسر با چابکسواری بنیامین جرجانی سوم شد.

گزارش هفته ششم کورس تهران