تهران - ایرنا - فدراسیون سوارکاری قرار بود روز دوشنبه با برگزاری مجمع انتخاباتی رییس خود را بشناسد، اما چنین نشد تا بلاتکلیفی برای انتخاب رییس این فدراسیون به سه سال نزدیک شود.

 
به گزارش ایرنا، وزارت ورزش و جوانان در نامه ای به فدراسیون سوارکاری از لغو مجمع انتخاباتی26اسفند این فدراسیون خبردادو«مسعود عماری»دبیرفدراسیون دلیل لغو این مجمع را نزدیک شدن پایان سال و فعالیت تعدادی از هیات های سوارکاری بصورت سرپرستی عنوان کرد.

فدراسیون سوارکاری در حالی از اواسط اردیبهشت 1390 و پس از پایان دوره ریاست وکناره گیری محمدرضا تابش با سرپرستی اداره می شود که سرپرستان فدراسیون های ورزشی طبق اساسنامه حداکثر برای مدت شش ماه منصوب می شوندودر این مدت باید نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی اقدام کنند.

نخستین سرپرست فدراسیون سوارکاری پس از کنار رفتن تابش از ریاست این فدراسیون، زین العابدین واردی بود که اواسط اردیبهشت 1390 با حکم علی سعیدلو رییس وقت سازمان تربیت بدنی منصوب شد.

پس ازارتقای سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش و جوانان و انتصاب محمد عباسی به عنوان نخستین وزیر ورزش و جوانان، وی 20 شهریور 1390 حکم سرپرستی فدراسیون سوارکاری را برای محمود حیدری زد، اما انتخابات این فدراسیون همچون چندین فدراسیون دیگر در دوره وزارت عباسی برگزار نشد تا بلاتکیفی در بین فدراسیون های ورزشی به اوج برسد!

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، ورزش و جوانان آخرین وزارتخانه ای بود که وزیر خود را شناخت و پس از کش و قوس های فراوان، محمود گودرزی با رای اعتماد نمایندگان مجلس شواری اسلامی به ساختمان سئول رفت.

گودرزی تعیین تکلیف فدراسیون هایی را که ماهها با سرپرستی اداره می شدند از اولویت برنامه های خود در وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد و بر این اساس انتخابات چندین فدراسیون نیز برگزار شد.

وزیر ورزش و جوانان برای برگزاری بدون حاشیه انتخابات فدراسیون ها برای اکثر آنهاسرپرست انتخاب کردوبراین اساس 27 آبان ماه با انتصاب سیدموسی آقایی لنکرانی به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری، از وی خواست تا ضمن انجام امور جاری نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون اقدام کند.

اما انتصاب لنکرانی به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری با توجه به اینکه یکی ازنامزدهای ریاست این فدراسیون بود حاشیه هایی به همراه داشت و وی که عزم خود را برای حضور در انتخابات جزم کرده بود 23 دی ماه در نامه ای به وزیر ورزش و جوانان کناره گیری خود را از سرپرستی این فدراسیون اعلام کرد.

وزیر ورزش و جوانان نیز بلافاصله محمود صیدانلو را به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری منصوب کرد و قرار شد انتخابات این فدراسیون 26 اسفند برگزار شود اما دبیر فدراسیون سوارکاری امروز (شنبه) در گفت و گو با ایرنا از لغو مجمع انتخاباتی توسط وزارت ورزش و جوانان خبر داد.

برای انتخابات فدراسیون سوارکاری 13 تن شامل سیدموسی آقایی لنکرانی، علی اژدرکش، رضا اسماعیل زاده، علی حسینی، مسعود خلیلی، امیرمحسن ذاکری ظفرقندی، عباس رحمانی، مسعود عربی، امیر غریبلو، محمد کاظمیان، محمدرضا محسنی، سیدرضا میرابوطالبی و فرخ نجفی تایید صلاحیت شدند که در این بین فرخ نجفی چندی پیش دار فانی را وداع گفت.

بایددیدانتخابات ریاست فدراسیون سوارکاری سرانجام چه زمانی برگزارمیشود تا نخستین رییس این فدراسیون پس از حدود 3 سال بلاتکلیفی مشخص شود.