ملی‌پوش سوارکاری ایران با بیان این که سوارکاری در ایران سال‌ها است که پدر ندارد، تاکید کرد: رییس آینده فدراسیون سوارکاری باید به درد سوارکاران آشنا باشد و از افراد کار کشته استفاده کند، نه این که به فکر خود باشد.

 

مجید شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ویژگی‌های رییس آینده فدراسیون سوارکاری که قرار است بیست و ششم اسفند ماه انتخاب شود، اظهار کرد: به نظر من فردی باید در راس جامعه سوارکاری ایران قرار بگیرد که چشم داشتی به مال و دارایی‌های این رشته نداشته باشد و سعی نکند جیب خود را پر کند. باید فردی بیاید که از بخش خصوصی بوده و برای این رشته خرج کند و از سوی دیگر با مدیریت خود بتواند درآمدزایی داشته باشد تا اوضاع سوارکاری و امکانات آن را سر و سامان دهد.

 

ملی‌پوش سوارکاری ایران افزود: رییس آینده فدراسیون نباید بر خلاف روسای گذشته بگوید من خودم همه کاره هستم و هر تصمیمی که بگیرم درست است. او باید از کسانی را که پیشکسوت هستند و خاک این رشته را خورده‌اند استفاده کند و نظرات آنها را به کار گیرد. رییس آینده فدراسیون باید به معنای واقعی عاشق سوارکاری باشد نه به دنبال منافع شخصی.

 

وی مدعی شد: جامعه سوارکاری در طول سال‌های گذشته شاهد همه چیز بود، جز موفقیت و پیشرفت سوارکاری. به عنوان مثال تابش سال‌ها قول داد معضل قرنطینه را حل کند، اما در نهایت هیچ کاری انجام نداد. متاسفانه کار به جایی رسیده که ما زیر مجموعه جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی شده‌ایم و هر اسبی را که می‌خواهیم وارد کنیم یا با آن مسابقه بدهیم باید یک فردی که راجع به گاو و گوسفند و کرم و ... دارای تخصص است راجع به اسب نیز اظهارنظر کند، در صورتی که ویژگی‌های اسب کاملا با دام‌های دیگر متفاوت است که این یکی از نتایج هشت سال ریاست وی در فدراسیون سوارکاری ایران بوده است.

 

شریفی با بیان این که سوارکاری در ایران بسیار مظلوم است، خاطر نشان کرد: رییس آینده فدراسیون سوارکاری باید به این فرموده پیامبر بزرگ (ص) اسلام که به بچه‌های خود سوارکاری را بیاموزید توجه ویژه‌ای داشته باشد و این فرمایش را مبنای کار خود قرار دهد. متاسفانه صدا و سیما و رسانه‌ها هیچ اهمیتی به سوارکاری قائل نیستند و تنها هر از گاهی و تنها به خاطر خواسته زیاد ما نگاه کوچکی هم به ما می‌اندازند.

 

ملی‌پوش سوارکاری ایران در پایان اظهار کرد: چرا باید سوارکاری ایران تا این حد بی صاحب و بی در و پیکر باشد. این رشته در ایران یتیم است و 30 سال است که پدر ندارد! امیدوارم این بار فردی که در راس سوارکاری قرار می‌گیرد با باندبازی و سفارشی نیاید و فردی انتخاب شود که دارای صلاحیت باشد