مکاری نژاد:  قهرمان المپیک با 68 سال سن هنوز در مسابقات سوارکاری شرکت می‌کند

قهرمان مسابقات پرش با اسب گفت: در ورزش سوارکاری محدودیت سنی وجود ندارد و قهرمان المپیک با 68 سال هنور در مسابقات شرکت می‌کند.
 به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود مکاری‌نژاد درباره حضور در این پیکارها گفت: مسابقات بسیار خوبی در باشگاه آزمون برگزار شد و تقریباً همه سوارکاران برتر در آن حضور داشتند.

وی در مورد کیفت فنی رقابت‌های جام اسب طلایی افزود: رقابت‌های جام اسب طلایی با کیفیت فنی بالایی برگزار شد و مسئولان توانستند این مسابقات را در حد استاندارد برگزار کنند. با توجه به اینکه در فصل سرما هستیم به عنوان عضو کمیته فنی پرش فدراسیون، این مسابقات راضی کننده بود.

مکاری نژاد با بیان اینکه رقابت‌های پرش اسب در تمامی فصول سال برگزار می شود، گفت: در فصول سرد معمولاً در ایران نمی‌توانیم اسب‌ها را به موقع آماده مسابقات کنیم و باشگاه های سرپوشیده کمی داریم؛ اما باشگاه آزمون با توجه به پیست سرپوشیده ای که دارد این امکان را برای سوارکاران سراسر کشور برای برگزاری مسابقات در فصل زمستان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به نداشتن محدودیت سنی برای سوارکاران، عنوان کرد: سوارکار قهرمان المپیک با 68 سال سن هنوز هم مسابقه می‌دهد بنابراین مشکلی در خصوص رده سنی نداریم هر فرد آماده ای در این رشته می تواند موفق باشد اما پرداختن به این رشته از رده های پایه به سود ورزش سوارکاری ایران در آینده است و ما در این مسابقات شاهد حضور نونهالان و نوجوانانی بودیم که با پشتوانه خوبی شرکت کرده بودند.


مکاری نژاد با اشاره به ورود بخش خصوصی در ورزش و به خصوص مسابقات پرش جام اسب طلایی یادآور شد: با اینکه گفته می‌شود سوارکاری ورزشی گران قیمت است اما باید بگویم این رشته نسبت به برخی رشته های پرهزینه در ایران ارزان تر دنبال می شود و در مجموع مشارکت بخش خصوصی در ورزش و در سوارکاری آینده خوبی برای آن ایجاد خواهد کرد و این امر نیازمند برنامه ریزی و مدیریت خوب است.