خوش درخشیدن اصفهانیها در مسابقات پرش با اسب جام نقش جهان ۹۵

بزرگداشت حاج محمدحسن مکاری نژاد , پیشکسوت جامعه سوارکاری کشور

این مسابقات در سال ۹۰ برای اولین بار برنامه ریزی و برگزار شد که به یاری خدا هیأت سوارکاری استان اصفهان در برگزاری این مسابقه بسیار موفق بود و رویدادی بزرگ و باشکوه را در اذهان جامعه سوارکاری کشور به ثبت رسانید و از آن به بعد این رویداد در تقویم ورزشی فدراسیون سوارکاری کشور به ثبت رسید تا هم اکنون که مقرر شد از ۱۳ لغایت ۱۵ مرداد ماه سال جاری شاهد برگزاری چهارمین دوره این مسابقات در اصفهان عزیزمان باشیم .

BX7A7152

نقش جهان رویدادی که پاسخگوی نیازهای تمامی اقشار رشته پرش با اسب می باشد .

این رویداد در طی ۳ روز و ۱۱ مسابقه در رده های مختلف نونهالان , نوجوانان , جوانان , بزرگسالان و مالکین محترم اسب و در دو گروه آقایان و بانوان برگزار شد . این زمان بندی به گونه ای ترتیب داده شده بود که سوارکارانی که با صرف هزینه های قابل توجه از اقصی نقاط کشور اقدام به انتقال اسب خود برای شرکت در مسابقه نموده بودند , توانستند در مسابقات مختلف شانس رقابت داشته باشند .

تمامی رده های مسابقات نقش جهان دارای حداکثر ارتفاع , طبق قوانین ملی بود که این برنامه ریزی اهمیت حضور در این مسابقه را دو چندان ساخت .

پیش بینی تعداد شرکت کننده و تعداد اسب میهمان

با در نظرگیری تجربه برگزاری سه دوره این مسابقات در سالهای گذشته و با توجه به مرکزیت جغرافیایی استان اصفهان در کشور , هیأت سوارکاری استان اصفهان پذیرای حضور ۲۵۶ ثبت نام کننده در تمامی رده ها از استان های قزوین ۰ تهران , همدان , قم , فارس , کرمان , البرز و اصفهان بود .

اهمیت این رویداد در رده بزرگسالان به لحاظ رتبه بندی کشوری

طبق هماهنگی انجام شده با فدراسیون محترم سوارکاری این رویداد برای سوارکاران گروه بزرگسالان شامل ۲ مسابقه ای بود که امتیاز آن در رنکینگ کشوری لحاظ شد . یکی روز چهارشنبه در ارتفاع ۱۳۵ سانتی متر و دیگری مهمترین رده مسابقات جام نقش جهان روز جمعه در ارتفاع موانع ۱۴۰ سانتی متر که بلندترین ارتفاع کشور می باشد .

 

جایگاه سوارکاران استان اصفهان در مسابقات جام نقش جهان

اصفهان بعد از استان تهران دارای حداکثر شرکت کننده در رده های مختلف سنی می باشد . سوارکاران اصفهان توانمند و فعال در صحنه میادین کشوری حضور پر رنگ دارند و در اکثر مسابقات نونهالان و نوجوانان حداقل یکی از سکوهای اول تا سوم متعلق به سوارکاران اصفهان است و در رده بزرگسالان هم خوشبختانه در جدول رنکینگ فدراسیون سوارکاری  , سوارکاران اصفهانی در جایگاه خوبی قرار دارند . از جمله آقایان محمدحسین مکاری نژاد , محمد محکم کار , علیرضا عامری , علیرضا محکم کار و علیرضا بصیری .

دست مریزاد به سوارکاران اصفهانی که در این دوره از مسابقات خوش درخشیدند و جام نقش جهان ۹۵ را خاطره انگیز نمودند .

نتایج روز اول مسابقات پرش با اسب جام نقش جهان

در روز نخست چهارمین دوره مسابقات پرش با اسب جام نقش جهان ، سوارکاران در رده های نونهالان , نوجوانان , جوانان , مالکین و بزرگسالان به رقابت پرداختند .

به گزارش روابط عمومی هیأت سوارکاری استان اصفهان ، در این دور از مسابقات محمدحسین ژاله با اسب دوناریو از قزوین , فرزاد سهیل قاسمی با اسب کارمن از همدان , ایلیا معنوی با اسب دی کوئیم از تهران , امید انتظاری با اسب موناکوشارلوت از کرمان , عرشیا اخباریه با اسب آلته ویتو از البرز و عرشیا اخباریه با اسب ماتریکس از اصفهان توانستد رتبه های اول تا ششم در رده C نونهالان را به خود اختصاص دهند .

در ادامه در رده C نوجوانان علی یعقوبی با اسب آپاسای از کرمان , وینا حبیبی با اسب بلک استار از تهران , رضا آزادی پور با اسب پاشا از اصفهان , غزاله پورهنگ با اسب نریمان از اصفهان , محمد ابوالحسنی زاده با اسب ایزارلا از تهران , کیانا فکوریان با اسب آبرلین از تهران , امیرحسین رحیمی با اسب کارینا از تهران , امیرحسین ریحانیان با اسب ویلی نیووی از تهران و آرش جعفری اصفهانی از کرمان در جایگاه اول تا نهم قرار گرفتند .

در رده C جوانان مقام اول توسط علیرضا علیرضایی با اسب کامان از تهران , مقام دوم توسط تیام بختیاری با اسب اسنوبال از تهران و مقام سوم توسط علی فرهمند با اسب بارکادی از اصفهان به دست آمد .

نتایج روز دوم مسابقات پرش با اسب جام نقش جهان

در دومین روز از چهارمین دوره مسابقات پرش با اسب جام نقش جهان , فینال رده های نونهالان , نوجوانان و جوانان برگزار گردید .

در این روز سوارکاران نونهال و نوجوان و جوان به رقابت پرداختند که در پایان در رده B نونهالان محمدحسین ژاله با اسب دوناریو از قزوین , امید انتظاری با اسب کالینو از کرمان , ایلیا معنوی با اسب دی کوئیم از تهران , عرشیا اخباریه با اسب ماتریکس از اصفهان و عرشیا رحیمی با اسب آلته ویتو از البرز , مقامهای اول تا پنجم را به دست آوردند .

همچنین محمد ابوالحسنی زاده با اسب ایزارلا از تهران , محمدامین خواجوی با اسب سانوتی از کرمان , دینا حبیبی با اسب توآندولوی از تهران , امیرحسین رحیمی با اسب کارینا از تهران , آیدین حمیدی پسند با اسب الیزه از تهران , علی یعقوبی با اسب کاسیوس از کرمان , امیرحسین ریحانیان با اسب ویلی نیووی از تهران , کیان شیرطاونی با اسب نوریس از تهران و علی افضلی با اسب کوردی بست تهران در رده B نوجوانان , مقام های اول تا نهم را کسب نمودند و علیرضا موفق با اسب کورنادو از تهران و نیما ناظری با اسب سان دو از کرمان مشترکاً در جایگاه دهم قرار گرفتند .

تیام بختیاری با اسب اسنوبال از تهران , علیرضا علیرضایی با اسب کامان از تهران و علیرضا رضوی با اسب کالین از تهران جایگاه اول تا سوم رده B جوانان را کسب کردند .

در رده C1 بزرگسالان که به صورت دشواری تدریجی برگزار شد , ۵ سوارکار توانستند مقام های اول تا پنجم این رده را کسب کنند .

به ترتیب داوود پوررضایی با اسب پاپلیو اگین از تهران , حسین رضایی با اسب گلدن فلای از تهران , علیرضا خوش دل با اسب رودی از تهران , مازیار جمشید خانی با اسب کارول از تهران و مجتبی پورشمسی با اسب کویین از فارس.

نتایج روز سوم مسابقات پرش با اسب جام نقش جهان

روز سوم مسابقات پرش با اسب جام نقش جهان , روز فینال سوارکاران در رده بزرگسالان با قهرمانی سوارکاران تهرانی و اصفهانی همراه بود .
به گزارش روابط عمومی هیأت سوارکاری استان اصفهان ؛ در رده B برزگسالان با رقابت ۳۴ سوارکار با قهرمانی رامین شهابی با اسب فران از تهران به پایان رسید .

محمدحسین مکاری نژاد با اسب ایروبیک و علیرضا بصیری با اسب بروکسل از اصفهان عناوین دوم و سوم را از آن خود کردند .

در ادامه شراگیم حبیبی با اسب والدو از تهران , علیرضا خوشدل با اسب کارتونو از تهران , داوود پوررضایی با اسب وایمور از تهران , دانیال محزون با اسب جیگلو از تهران , مسعود مکاری نژاد با اسب نوریس از تهران و محمدرضا طراحیان با اسب کانترو از همدان در جایگاه چهارم تا نهم ایستادند .

گفتنی است , به اعتقاد کارشناسان حاضر در محل مسابقات , رده B بزرگسالان با کیفیت و سطح بسیار بالایی برگزار شد .

رده O2 مالکین هم در این روز با قهرمانی محمد ولی اله با اسب چاپلین از تهران و کسب مقام دوم توسط محمد کارخانه با اسب بلو از قم به پایان رسید .

در پایان این رویداد با حضور جمع کثیری از مدعوین محترم , از پیشکسوت جامعه سوارکاری کشور , حاج آقا محمدحسن مکاری نژاد مراسم تجلیل بعمل آمد .

لازم به ذکر است این دور از مسابقات با استقبال خوبی از مردم اصفهان روبرو شد و هیأت سوارکاری استان اصفهان میزبان جمع کثیری از مردم شهرهای دیگر کشور عزیزمان نیز بود .