رییس هیات سوارکاری گلستان ابراز امیدواری کرد مسئولان وزارت ورزش توجه بیشتری را به تامین زیرساخت‌ها و امکانات برای پیشرفت سوارکاری در استان گلستان داشته باشند چرا که مردم این استان به این رشته با تمام وجود عشق می‌ورزند.

 

ناصر رزاقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره شرایط برگزاری لیگ سوارکاری که در استان گلستان و شهر گنبد کاووس در جریان است اظهار کرد: خوشبختانه امسال توانستیم لیگ خوب و منظمی را برگزار کنیم و تا اینجای کار 25 هفته از مسابقه‌ها گذشته که تا هفته بیست و هفتم ادامه خواهد داشت و احتمالا در هر دو روز پنجشنبه و جمعه 8 دور مسابقه‌ را برگزار خواهیم کرد و به نفرات برتر جوایزی را نیز اهدا می‌کنیم که نسبت به فصل گذشته افزایش داشته‌اند.

 

رییس هیات سوارکاری استان گلستان با بیان اینکه امسال شرایط پیست نسبت به پارسال از کیفیت بهتری برخوردار بود افزود: زمین پیست امسال از حالت خاکی در آمد و توانستیم در روزهایی که باران نیز می‌بارید مسابقه‌ها را برگزار کنیم که این باعث شد اسب‌ها شرایط بهتری برای مسابقه داشته باشند. همچنین استقبال مردم نیز از این مسابقه‌ها بسیار خوب بود. در سال گذشته به دلیل نامساعد بودن شرایط زمین، نتوانستیم مسابقه‌ها را به پایان برسانیم اما خوشبختانه امسال برگزاری این مسابقه‌ها از کیفیت بالایی برخوردار بود.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با حمایت مسئولان سازمان توسعه و تجهیز، شرایط پیست مسابقه بهتر از قبل شود چرا که در حال حاضر در حدود نیمی از سکوهای تماشاگران مسقف است که این موضوع، مشکلات زیادی را در زمان‌های بارندگی برای آن‌ها به وجود می‌آورد. همچنین خدمات جانبی نیز در ورزشگاه محدود است که امیدوارم مسئولان به فکر چاره‌ای برای آن باشند چرا که این در شان مردم استان گلستان و دوستداران سوارکاری نیست.

 

رزاقیان درباره محل بودجه برای برگزاری این مسابقه گفت: عمده بودجه از طرف مردم تامین می‌شود چرا که مردم گلستان به سوارکاری عشق می‌ورزند و از دوران کودکی به آن مشغول هستند و در این راه حاضر هستند از جیب خود برای اعتلای سوارکاری در استان‌شان هزینه کنند. البته فدراسیون این مسابقه‌ها را برگزار و هزینه‌ی اندک باقی مانده را نیز پرداخت می کند.

 

رییس هیات سوارکاری استان گلستان با اشاره به اینکه استعدادهای ناب بسیار زیادی در سوارکاری این استان وجود دارند، اظهار کرد: نیروی انسانی، اسب و مکان، سه فاکتور مهمی هستند که این استان به خوبی آن را در اختیار دارد که در صورت توجه به این رشته، می‌توان از آن برای تولید کار و سرمایه در گلستان استفاده کرد. تنها این موضوع به حمایت جدی مسئولان وزارت ورزش نیاز دارد و ما از آن‌ها انتظار داریم که نسبت به سوارکاری در گلستان ارزش بیشتری قائل شوند و مطمئنا سرمایه‌گذاری آن‌ها در کوتاه مدت با توجه به علاقه مردم، بازگردانده خواهد شد.

 

وی با اشاره به انتخابات فدراسیون سوارکاری که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد ابراز امیدواری کرد شخصی در راس این فدراسیون قرار بگیرد که در سوارکاری دارای تخصص بوده و آگاه به علم روز این رشته ورزشی باشد و مهم‌تر از همه از حمایت عمومی جامعه سوارکاری ایران نیز برخوردار باشد.