456
 
سرپرست هیات سوارکاری استان خراسان رضوی از احداث سالن سرپوشیده برای این این رشته ورزشی در آینده نزدیک خبر داد.

سرهنگ محسن عرفانی با اشاره به وضعیت مطلوب سوارکاری استان اظهار داشت: ۱۱ مجموعه سوارکاری در مشهد وجود دارد که از ابتدای سال جاری مسابقات آن به صورت هفتگی برگزار می شود.

عرفانی با بیان این که هفت باشگاه در زمینه کورس فعالیت های خوبی دارند، تصریح کرد: مسابقات قهرمانی اسب سواری در استان با حضور سرپرست وقت فدراسیون در سطح بسیار بالایی برگزار شد.

وی با بیان اینکه قهرمانان این رشته از تمامی سنین اعم ازنو نهالان ، نوجوانان و جوانان هستند، آینده سوار کاری استان را بسیار خوب پیش بینی کرد و افزود: سوارکاری استان چند سالی عقب بود اما دوباره به سمت آتیه خوب پیش می رود.
احداث سالن سرپوشیده سوارکاری در آینده نزدیک

عرفانی در خصوص احداث پیست جدید سوارکاری اذعان کرد: احداث پیست و سالن سرپوشیده را در دستور کار داریم که با کمک اداره ورزش و جوانان سالن سرپوشیده سوارکاری برای مواقع برف و باران ساخته شود.

سرپرست هیات سوارکاری استان در خصوص کیفیت پیست ها نیز اظهار داشت: برنامه هایی برای بازسازی پیست های سوارکاری در نظر گرفته شده است که با کمک خود صاحبان مجموعه ها تعمیراتی انجام می شود.
تجهیز پیست های سوارکاری

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که هیئت سوارکاری استان انجام داد تعمیر و تجهیزپیست های سوارکاری با کمک مالکان خود مجموعه ها بوده است.

عرفانی با اعلام آمادگی کامل برای برگزاری مسابقات سوارکاری گفت: مجموعه انجمن در سه راه فردوسی، مجموعه ارشاد در سه راه طرقبه و مجموعه کاظمیان که در اول جاده طرقبه است آمادگی برای برگزاری مسابقات کشوری و بین المللی را دارند.
به دنبال بدست آوردن جایگاه اولیه در رشته سوارکاری هستیم

وی با اشاره به جایگاه خراسان رضوی در زمینه سوارکاری، خاطر نشان کرد: خراسان رضوی در سالیان خیلی دور همواره جایگاه اول یا دوم رشته سوارکاری را داشته اما در چند سال اخیر دچار افت جایگاه شده است.

عرفانی با بیان اینکه متأسفانه درحال حاضر جایگاه خوبی در کشور نداریم، خاطر نشان کرد: امیدواریم در سال جاری با برنامه ریزی که کردیم بتوانیم به جایگاه گذشته برگردیم.

سرپرست هیات سوارکاری استان در پاسخ به این سوال که هزینه سوارکاری بسیار بالا است و تنها قشر خاصی می توانند دراین رشته وارد شوند، اظهار داشت: سوارکاران بسیار خوبی در استان هستند که در کشور هم مطرح هستند و از لحاظ مالی در سطح متوسطی قرار دارند.
تلاش برای همه گیر شدن ورزش سوارکاری

وی ادامه داد: رشته سوارکاری در گذشته طوری بوده است که تنهاعده ای خاص از آن بهره می بردند اما امروز ما در تلاشیم که این رشته همه گیر شود.

عرفانی افزود: هم اکنون مجموعه فردوسی آمادگی کامل در زمینه آموزش و همچنین برگزاری مسابقات دارد و می تواند در این زمینه ها نیز خدماتی به کارمندان و ادارات بدهد که بتوانند از این رشته استفاده کنند.
اسب های ایرانی به میدان می آیند

وی ادامه داد: در خصوص پرورش اسب نیز تلاش هایی در حال انجام است و سعی نیز بر این است که از اسب های ایرانی استفاده شود.

سرپرست هیات سوارکاری استان در پایان در خصوص مشکلات رشته سوارکاری گفت: ورزش به خودی خود هیچ مشکلی ندارد. مشکل حاشیه سازی است و همیشه حاشیه ها مشکل ساز بوده اند.

وی افزود: با این پتانسیل هایی که در استان است قطعا در این رشته موفق خواهیم بود به شرطی که افراد از حاشیه سازی دوری کنند.