استیو گوئردات نفر اول فینال مسابقات جام جهانی Longines FEI

استیو گوئردات، هری اسمولدرز و دانیل دروزر سه برنده نهایی مسابقات معتقد بودند که رقابت های 2016 بسیار هیجان انگیز بوده و بهترین های ورزش سوارکاری به نمایش گذاشته شده است.  

استیو گوئردات  در جواب این سوال که آیا می تواند باور کند که دو سال پیاپی برنده مسابقات فینال جام جهانی بشود، پاسخ داد: خودم هم نمی توانم باور کنم که به عنوان برنده مسابقات اینجا ایستاده ام.

دانیل نفر سوم مسابقات از اسب خود کورنت د آمور بسیار راضی بود و خود را مقصر می دانست که در رده سوم قرار گرفت. با اینحال از جایگاه خود به دلیل سخت بودن مسابقات راضی بود.

هری نفر دوم مسابقات از داشتن اسب قهرمان خود امرالد بسیار هیجان زده بود زیرا این اولین قهرمانی این اسب بود و توانسته بود خود را به بهترین شکل در مسابقات به نمایش بگذارد.

استیو گوئردات در مورد پیروزی های پیاپی خود گفت: برای من بسیار مهم بود که امسال سواری بهتری از سال گذشته به نمایش بگذارم. باید اعتراف کنم که تنها دلیل پیروزی من این بود که آن روز واقعا شاد بودم. در سال گذشته از سواری خودم کاملا راضی نبودم بنابراین هدف اصلی من در مسابقات نمایش سواری بهتر از خودم بود. من فشار زیادی بر اسب خودم وارد نکردم زیرا از واکنش او برای قهرمانی مطمئن نبودم چون او تجربه زیادی ندارد. ولی وقتی در شروع مسابقه اسبتان به شما احساس خوبی می دهد شما دارای اعتماد به نفس فوق العاده ای می شوید. او این حس را به من منتقل کرد که با من در حال جنگیدن برای پیروزی است.