رئیس هیئت سوارکاری خمینی‌شهر:

کلینیک تخصصی اسب در خمینی‌شهر راه‌اندازی می‌شود

شناسه خبر: 1009120 سرویس: استانها
مسابقات سوارکاری پرش جام دنیلی

رئیس هیئت سوارکاری خمینی‌شهر گفت: متأسفانه در هفته یک اسب در استان براثر بیماری تلف می‌شود و مقرر شد که نخستین کلینیک تخصصی اسب استان در خمینی‌شهر راه‌اندازی شود.

اکبر نجارپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: در سفرنامه مارکوپولو از خمینی‌شهر به‌عنوان مرکز پرورش بهترین اسب‌های جنگی نام برده شده است و در حال حاضر بیش از 4 هزار اسب وجود دارد و همه اسب‌داری‌های این شهر در حال پرورش اسب، تولید و زایمان اسب هستند.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از 4 هزار اسب به‌صورت غیرمتمرکز در خمینی‌شهر وجود دارد، افزود: هیئت سوارکاری، از روز شنبه یکم اسفندماه آمارگیری اسب‌های خمینی‌شهر انجام می‌شود و برای اسب‌داری‌ها کارت عضویت صادر می‌شود.

رئیس هیئت سوارکاری خمینی‌شهر با بیان اینکه اسب‌های حاضر در خمینی‌شهر ازنظر کیفیت در بهترین درجه قرار دارند، تصریح کرد: اکثر اسب‌های خمینی‌شهر در جشنواره‌های زیبایی و نمایشی رتبه آورده‌اند.

وی با بیان اینکه در شهرستان خمینی‌شهر ظرفیت‌ زیادی ازنظر درآمدزایی اسب وجود دارد، گفت: باید از این ظرفیت اقتصادی بالای خمینی‌شهر در راستای توسعه اقتصادی استفاده شود که این مهم نیازمند حمایت همه‌جانبه است.

نجارپور با بیان اینکه به‌زودی کلینیک تخصصی اسب در خمینی‌شهر راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: متأسفانه در هفته یک اسب در استان براثر بیماری تلف می‌شود و مقرر شد که نخستین کلینیک تخصصی اسب استان در خمینی‌شهر راه‌اندازی شود که در ابتدا با این طرح به دلیل هزینه سنگین مخالفت‌های زیادی شد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل مخالفت با راه‌اندازی کلینیک تخصصی اسب، وجود مافیای پزشکی بود و بسیاری از پزشکان حاضر به درمان اسب‌ها نبودند، افزود: طی جلساتی که با دامپزشکی استان برگزار شد، مقرر شد که با توجه به دسترسی به علم روز، پزشکان متخصص اسب از سوی اداره مل دامپزشکی برای درمان اسب‌ها معرفی شوند.

رئیس هیئت سوارکاری خمینی‌شهر با بیان اینکه به‌زودی جلسه‌ای با حضور پزشکان تخصصی اسب استان و متخصصیان بین‌المللی در خمینی‌شهر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد که یکی از خیرین خمینی‌شهر یک دستگاه آمبولانس اسب نیز به این هیئت تحویل دهد.