رئیس هیئت سوارکاری خمینی‌شهر در گفت‌وگو با تسنیم:

زمین پیست سوارکاری خمینی‌شهر هنوز به دست تربیت‌بدنی نیفتاده/ منتظر دستورالعمل‌های قانونی هستیم

شناسه خبر: 1003898 سرویس: استانها
سوارکاری گنبدکاووس

رئیس هیئت سوارکاری خمینی‌شهر گفت: مراحل رفع مشکلات پیست سوارکاری خمینی‌شهر در دستور کار قرار گرفته اما تاکنون این زمین به طور کامل به دست تربیت‌بدنی نیفتاده و ما تنها مجوز صاف کردن زمین را گرفتیم.

اکبر نجارپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون هیئت سوارکاری خمینی‌شهر اظهار داشت: زمانی که بنده مسئولیت هیئت سوارکاری را در خمینی‌شهر به‌عهده گرفتم، این هیئت فعالیت چندانی نداشت و با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته اکنون ثمرات آن مشاهده می‌شود و نکته قابل‌توجه فرهنگ‌سازی در زمینه سوارکاری و اسب‌سواری در خمینی‌شهر بود که هماهنگی خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به وضعیت زمین پیست سوارکاری خمینی‌شهر گفت: این زمین در چشمه لادر شهرستان در نظر گرفته شده که مشکلات آن در جلسه‌ای با حضور فرماندار و نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس و هیئت سوارکاری بررسی شد و مراحل رفع مشکلات آن در دستور کار قرار گرفت اما تا‌کنون این زمین به طور کامل به دست تربیت‌بدنی نیفتاده و ما تنها مجوز صاف کردن زمین را گرفتیم که این کار در حال انجام است.

رئیس هیئت سوارکاری شهرستان خمینی‌شهر افزود: تا قبل از ایام نوروز علاوه بر زمین پیست سوارکاری در چشمه لادر، زمین شخصی با عنوان باشگاه مردمی سوارکاری راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: زمین پیست در چشمه لادر 300 هزار متر مربع مساحت دارد و قرار است به یک پیست بین‌المللی تبدیل شود که منتظر دستورالعمل‌های قانونی در این زمینه هستیم.

نجارپور بیان کرد: خرید زمین 20 هزار متری توسط خود اعضای هیئت سوارکاری خمینی‌شهر برای توسعه سوارکاری و اسب‌دوانی در خمینی‌شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان خمینی‌شهر ظرفیت‌ زیادی از نظر درآمدزایی اسب وجود دارد و علم پرورش اسب وارد این شهرستان شده است و همه اسب‌داری‌های این شهر در حال پرورش اسب، تولید و زایمان اسب هستند.

رئیس هیئت سوارکاری شهرستان خمینی‌شهر بیان کرد: باید توجه داشت که صنعت اسب بالاترین آمار مالی دنیا را دارد زیرا در اسب بیماری‌های عفونی کمتر دیده شده و به راحتی می‌توان آن را پرورش داد، پس باید از این ظرفیت اقتصادی بالای خمینی‌شهر در راستای توسعه اقتصادی استفاده شود که این مهم نیازمند حمایت همه جانبه است.