دبیر هیئت سوارکاری اصفهان در گفت‌وگو با تسنیم:

مشکلات زیرساختی در سوارکاری شهرستان‌های اصفهان/ بودجه هیئت سوارکاری ۵ میلیون تومان است

شناسه خبر: 1007048 سرویس: استانها
سوارکاری

دبیر هیئت سوارکاری استان اصفهان با اشاره به توسعه رشته سوارکاری در شهرستان‌های استان اصفهان گفت: در شهرستان‌ها مشکلات زیادی از نظر زیرساخت‌ها و امکانات وجود دارد و قرار است در برنامه ۴ ساله هیئت سوارکاری استان به توسعه این ورزش توجه شود.

سیروس قدرتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون وضعیت هیئت سوارکاری استان اظهار داشت: سوارکاری در 5 رشته پرش، درساژ، استقامت، مسابقات کورسی و مسابقات زیبایی است و ما در اصفهان در نظر داریم که علاوه بر ساماندهی این رشته ورزشی در شهرستان اصفهان در بقیه شهرستان‌های استان نیز توسعه این رشته را با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات هر شهرستان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا‌کنون بیشتر فعالیت‌های هیئت سوارکاری استان در شهرستان اصفهان متمرکز بوده است، افزود: در حال حاضر هیئت سوارکاری در 12 شهرستان در حال گسترش است و از این میان 8 شهرستان از سوی هیئت سوارکاری استان حکم گرفتند و رسماً فعالیت می‌کنند.

دبیر هیئت سوارکاری استان اصفهان تصریح کرد: باید در نظر داشت که در شهرستان‌ها مشکلات زیادی از نظر زیرساخت‌ها و امکانات وجود دارد و قرار است در برنامه 4 ساله هیئت سوارکاری استان به توسعه این ورزش در شهرستان‌ها توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به بودجه هیئت سوارکاری استان اصفهان گفت: در حال حاضر بودجه‌ای برای هیئت سوارکاری وجود ندارد و در سال جاری کل بودجه تخصیص یافته برای هیئت 5‌میلیون تومان بوده و تمام اقدامات هیئت از طریق بخش خصوصی و جذب اسپانسرها انجام می‌شود و اعضای خود هیئت با هزینه‌های شخصی فعالیت می‌کنند.

قدرتی‌پور با بیان اینکه هدف اصلی در هیئت سوارکاری فعال‌شدن بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: دولت هیچ بودجه‌ای را به این زمینه اختصاص نداده است.

وی پیرامون سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ورزش سوارکاری گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیازمند برنامه‌ریزی مدون است و اگر برنامه‌ریزی اقتصادی درست شود، می‌تواند در بلند‌مدت به درآمدزایی برسد اما باید توجه داشت که افرادی که در این رشته سرمایه‌گذاری می‌کنند بیشتر علاقه‌مند هستند تا سرمایه‌گذار و در کنار خرید اسب به پرورش اسب نیز می‌پردازند.