یوگا و سوارکاری

در بعضی کلاس های سوارکاری، دوره های منحصر به فرد یوگا و اسب سواری برای افرادی که می خواهند ارتباط با اسب خود ارتباط برقرار کنند یا این ارتباط را بهبود ببخشند برگزار می شود. از فواید دیگر این کار ایجاد درک درست از بدن و ذهن است. از طریق برخی تمرینات یوگا، ما می آموزیم که چگونه بدن و ذهن خود را ریلکس کنیم و از نحوه ی حرکات خود آگاه تر شویم.

از آنجا که اسب ها در خواندن زبان بدن انسان بسیار ماهر هستند، تمرینات یوگا ارتباط با اسب ها را چه در زمین و چه بر روی زین بسیار بهبود می بخشد. در یک سطح ظریف تر، از طریق تمرینات تنفسی یوگا ، از تنفس خود آگاه تر می شویم و یاد می گیریم که چگونه از آن به عنوان ابزار ارتباطی دیگر با اسب ها استفاده کنیم. تنفس همچنین باعث افزایش تمرکز می شود و با تمرکز بهتر ارتباط با اسب ها واضح تر و آسان تر می شود.

سرانجام، از طریق تمرینات مدیتیشن با تمرکز حواس ، ما می آموزیم که از احساسات خود آگاه شویم و ذهن ناخود آگاه را پرورش دهیم. از آنجا که اسب ها از وضعیت احساسی صاحب خود آگاه هستند، آگاهی داشتن و کنترل احساسات ما برای جلب اعتماد آن ها و خصوصاً در هنگام آموزش یا قرار دادن آنها در موقعیت های جدید مانند مسابقات بسیار ضروری است.

در این شرایط، اعتماد به نفس، آرامش و تعادل عاطفی ایجاد شده از طریق یوگا و تمرینات مدیتیشن با تمرکز حواس، به آرامش اسب بسیار کمک می کند، در واقع یک اسب مضطرب چگونه می تواند در شرایطی خاص با یک سوارکار عصبی یا وحشت زده ارتباط برقرار کند؟

نتیجه این که یک سوارکار خوب علاوه بر آمادگی جسمانی و مهارت باید از آرامش روحی خوبی برخوردار باشد.