خطرات پنهان نگهداری از اسب ها – قسمت دوم

 

4. نعل گمشده

خطر: تقریباً هر صاحب اسبی می داند که ممکن است نعل اسبی سرگردان در مزرعه و چراگاه گم شده باشد. اگر نعل سرگردان بر روی زمین باقی بماند می تواند به اسبی که بعدا با آن برخورد می کند صدمه بزند.

راه حل: سعی کنید همه ی نعل های گمشده را پیدا کنید. اگر ملک شما بزرگ است، آن را محدوده محدوده جستجو کنید. مناطق “باتلاقی” و امتداد خطوط حصارها را نگاه کنید که امکان وجود نعل گمشده بیشتر است. اگر زمین چمن بزرگ است، یک فلزیاب می تواند مفید باشد. همچنین، هر زمان که در زمین و ملک خود قدم می زنید خود را عادت دهید که زمین را از نظر اشیا خطرناک، از جمله نعل های گم شده، از نزدیک بررسی کنید.

5. خوراکی های خطرناک

خطر: یک خوراکی خیلی بزرگ به راحتی بلعیده نمی شود و یک خوراکی خیلی کوچک می تواند در گلوی اسب گیر کند و باعث خفگی و یک وضعیت جدی و گاهی کشنده در اسب شود.

راه حل: همه ی خوراکی ها را در اندازه های امن برش دهید. هیچ سیبی نباید بزرگتر از اندازه ی توپ گلف باشد و هیچ هویجی نباید بزرگتر از انگشت شست شما باشد. اگر نمی توانید یک سیب را به قطعات کوچک برش بزنید، آن را زیر پاشنه خود بشکنید، بقایا را جمع کنید و غذای از “پیش جویده شده” اسب خود را به او بدهید. او ذره ای از آلودگی بدش نخواهد آمد و دیگر نگران خفگی نخواهید بود. برای هویج های بزرگ، هر بار یک اینچ گاز بگیرید و قطعات را به اسب خود بدهید.

6. زین آسیب دیده

خطر: مشکلات زین هنگام سوارکاری می تواند کشنده باشد. تنگ اسب یا هر کدام از اتصالات زین که دچار مشکل و سستی شوند، باعث از دست رفتن ثبات زین روی اسب می شوند و در نتیجه سقوط تقریباً اجتناب ناپذیر است.

راه حل: هر بار که می خواهید سوار اسب شوید مکان های اصلی روی زین را بررسی کنید. مکان های پرخطر شامل نقاط اتصال حلقه های تنگ اسب، دوخت چرم رکاب و تمام نقاطی که فلز با چرم اتصال دارد را بررسی کنید. هر یک از این مکان ها را از نظر وجود ساییدگی، مانند ترک های عمیق یا پوسیدگی، بررسی کنید و قبل از سوار شدن قطعات ضعیف را جایگزین کنید. در حین تمیز کردن های منظم، جای جای زین و اتصالات را بررسی کنید و در صورت نیاز به تعمیر و جایگزینی حتما اقدام نمایید.